وی همچنین هشدار داد که پنج میلیون نفر در سراسر جهان با خطر از دست دادن شغل خود مواجهند و شمار بسیار بیشتری نیز احتمالا با کاهش حقوق و مرخصی‌های اجباری مواجه خواهند شد.  از سوی دیگر بانک گلدمن ساکس در گزارشی با هشدار نسبت به جدی‌تر بودن بحران کرونا در برابر رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ هشدار داد که در سناریوی بدبینانه ممکن است رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به منفی ۳۴ درصد برسد که ۱۰ درصد بیشتر از رقم پیش‌بینی شده در گزارش قبلی است همچنین انتظار می‌رود در سه ماه نخست امسال اقتصاد آمریکا ۹ درصد کوچک‌تر شود.

 این بانک آمریکایی با قطعی دانستن پیامدهای شیوع کرونا بر بازار کار پیش‌بینی کرده است نرخ بیکاری آمریکا به ۱۵ درصد افزایش یابد که ۳ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی است.  

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال سخت‌تر شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داده است. اکنون تجمع بیش از ۱۰ نفر در آمریکا ممنوع است.  گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است در صورت وخیم‌تر شدن شرایط بانک مرکزی آمریکا با تزریق ۴۵۴ میلیارددلار نقدینگی اقدام به ثبات‌بخشی به بازار اوراق این کشور کند. همچنین رشد قابل توجه ۱۹ درصدی برای اقتصاد آمریکا در سه ماه سوم در صورتی که بحران کرونا تا نیم سال اول به پایان برسد، پیش‌بینی شده است. اکنون آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان و سومین آمار شمار قربانیان را پس از ایتالیا و اسپانیا دارد، به گونه‌ای که یک نفر از هر چهار مبتلا به کووید-۱۹ در جهان، آمریکایی هستند.