به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با وضعیت کادر درمان و بهداشت، در مورد پرسش‌های مطرح شده درباره پرداخت فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر منظور فوق‌العاده شغل موضوع فصل هشتم آیین‌نامه مصوب هیات امنا است که از ابتدای اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به همراه سایر اقلام این فصل به میزان ۵۰ درصد اضافه شده است.

وی درمورد آزمون استخدامی برای استخدام کارکنان جدید و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی شاغل نیز گفت: اخیرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد تا چهار هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال گذشته تا آخر اردیبهشت را به‌کار بگیرند تا امکان استفاده از باقی‌مانده ظرفیت آزمون استخدامی فراهم شود.

نوبخت افزود: اخیرا برای جذب دو هزار و ۲۸۰ نفر به‌صورت قراردادی تامین اعتبار شده و برای حدود سه هزار نفر دیگر هم پس از بررسی‌های لازم در ماه‌های آینده تامین اعتبار خواهد شد و به مرور جذب می‌شوند.

به گفته وی، این نیروهای قراردادی از بین آن دسته از افرادی که حد نصاب آزمون قبلی را به‌دست آورده‌اند، انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد که استخدام‌ها در نظام سلامت کشور متناسب با ساخت و سازها در این بخش نبوده است و به یقین نسبت به گسترش استخدام‌ها در بخش سلامت کشور اقدام خواهیم کرد.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: با توجه به اینکه کارکنان شرکتی شاغل ارتباط استخدامی با وزارت بهداشت ندارند، امکان تبدیل وضعیت آنها وجود ندارد و در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی رقابتی امکان جذب آنها وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: شاغلان قراردادی در نظام سلامت کشور تا ۸۰ درصد از امتیازات لحاظ شده در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری بهره‌مند خواهند شد و همچنین بررسی‌های لازم انجام خواهد شد تا برای پرسنل شرکتی وزارت بهداشت که رابطه استخدامی با این وزارتخانه ندارند، اقدام‌های لازم لحاظ شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به تخصیص ۱۰‌هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال‌جاری گفت: در سال گذشته حدود پنج هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی لحاظ شده بود که در سال‌جاری این رقم حدود دو برابر شده است.

همچنین یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی بازنشستگان در نظر گرفته شده است.وی یادآور شد که به‌زودی با حضور نمایندگان تشکل‌های ذی‌ربط در بخش بهداشت و درمان مشکلات و کمبودهای این بخش بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ خواهد شد.