در روز ۱۴ فروردین ماه آمار مبتلایان روزانه به رقم ۹۷۶ نفر در روز رسید که البته این رقم نسبت به ۱۳ فروردین ماه افزایش ۲۲ درصدی را ثبت کرد. البته این روند در یک روز طبیعی است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد روند هفتگی مبتلایان و فوتی‌ها در هفته دوم اردیبهشت نسبت به هفته اول روند نزولی را ثبت کرده است.

براساس آمارهای ارائه شده میزان کل مبتلایان در هفته دوم اردیبهشت به رقم ۶ هزار و ۹۴۳ نفر رسیده که این رقم کاهش ۱۶ درصدی را نسبت به هفته اول داشته است. همچنین میزان فوتی‌ها نیز در هفته دوم اردیبهشت ماه به میزان ۴۹۳ نفر ثبت شده که این رقم نیز نسبت به هفته اول کاهش ۷/ ۱۶ درصدی را ثبت کرده است. در مجموع آمارها روند نزولی بیماری کرونا در ایران را تایید می‌کند، اما نکته نگران‌کننده این است که در روزهای اخیر محدودیت‌های رفت و آمد به‌شدت کاهش یافته است و هنوز سطح بیماری در بسیاری از شهرها هشداردهنده است. به‌طور مثال، براساس اظهارنظرها میزان ابتلایان روزانه تهران به میزان بیش از ۲۰۰ نفر گزارش شده و نشان می‌دهد که ۲۰ درصد مبتلایان تنها در تهران بوده است.

براساس آمارهای روز گذشته میزان کل مبتلایان در ایران به رقم ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است. با این رقم ایران در رتبه نهم بیشترین مبتلایان قرار گرفته است. البته آمار برزیل نیز ۹۷ هزار و ۱۰۰ نفر گزارش شده است که احتمالا در روزهای آینده جایگاه نهم را از ایران می‌گیرد. میزان فوتی‌های برزیل به میزان ۶ هزار و ۷۶۱ نفر گزارش شده است.

روز گذشته، میزان کل فوتی‌های ایران به رقم ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده است. براساس آمارها، نسبت کل فوتی‌ها به مبتلایان به سطح ۳۷/ ۶ درصد رسیده است. این رقم در کل دنیا رقمی معادل ۷ درصد است. بنابراین سطح شناسایی مبتلایان در ایران بیشتر از استاندارد جهانی بوده است. تعداد کل آزمایش‌ها تا روز گذشته به رقم ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ تست رسیده است. در روز ۱۴ اردیبهشت ماه میزان کل آزمایش‌های روزانه ۱۱ هزار و ۷۳۲ نفر عنوان شده و نسبت افراد مثبت به کل مبتلایان به رقم ۳۲/ ۸ درصد رسیده که کمترین رقم در یک ماه اخیر بوده است.