بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان مبتلایان در بازه روزانه کاهش ۱۴ درصدی و نسبت به هفته قبل افت ۳۴ درصدی را ثبت کرده است. این آمار نشان می‌دهد که وضعیت مبتلایان نسبت به قبل بهتر شده است. روز گذشته، میزان فوتی‌های روزانه نیز ۷۰ نفر ثبت شد که این رقم نسبت به سه روز قبل سطح کمتری است. اما در آمار روز گذشته، یک آمار نامطلوب نیز قابل مشاهده بود. براساس این گزارش، روز گذشته میزان بیماران بدحال به ۲۶۱۹ نفر رسید که این رقم بیشترین سطح ۱۶ روز اخیر رسیده است. همزمان بررسی وزارت بهداشت در قالب یک گزارش اپیدمیولوژی نشان می‌دهد که تغییرات مختصر صعودی در اکثر استان‌ها نشان می‌دهد.

در این گزارش، استان تهران در وضعیت زرد قرار گرفته است، این درحالی است که استان‌هایی نظیر خوزستان، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان‌شرقی، هرمزگان، اردبیل، سمنان، کردستان، اصفهان و زنجان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. البته در برخی از استان‌هایی که وضعیت قرمزی دارند، روند بیماران نسبت به هفته قبل کاهشی بوده است. به‌نظر می‌رسد که پیک دومی در کل کشور وجود ندارد، اما استان‌ها و شهرهایی که قبلا درگیر بودند، حالا وضعیت بدتری را دارند. از سوی دیگر، ملاحظات اجتماعی نسبت به ماه‌های قبل نیز کمتر شده است و مردم به راحتی در سطح شهرهای شلوغ تردد می‌کنند.

درحال‌حاضر محدودیت‌های اجتماعی در برخی از شهرها نظیر تهران نیز کاهش یافته است و در نتیجه سهم قابل توجهی از مردم با یکدیگر ارتباط دارند. با آمار روز گذشته میزان کل مبتلایان در ایران به رقم ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید. براساس آمارها تاکنون از این ارقام ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ بیمار، بهبود یافته یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند. تا روز گذشته نیز یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۴ آزمایش انجام شده است. سهم تست‌های روز گذشته ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر بوده که نسبت به روزهای قبل کمی کاهش داشته است. روز گذشته نسبت مبتلایان به آزمایش‌های انجام شده به رقم ۱/ ۹ درصد رسیده است. این عدد نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ آزمایش در ایران ۹نفر مثبت شناسایی می‌شوند، این رقم کمترین سطح در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

این رقم در شهر نیویورک زیر یک درصد ثبت شده است. یعنی درحال‌حاضر، از هر ۱۰۰ آزمایش انجام شده در شهر نیویورک یک نفر مثبت گزارش می‌شود. این موضوع به دلیل سطح بالای تست در این شهر است. در این شهر به ازای هر یک میلیون نفر ۱۲۸ هزار تست انجام می‌شود، این درحالی است که در ایران به ازای هر یک میلیون نفر از ۲۹ هزار نفر تست انجام داده‌اند. مطمئنا در کشورهایی که سطح بالای تست داشتند، توانسته‌اند بهتر این بیماری را کنترل کنند. انجام تست‌های سریع و در سطح بالا به کشورهای شرق آسیا کمک کرد که از یک شیوع بالا بهره ببرند.