مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: شیوع کرونا نشان داد ارزش رسانه‌ها در حال افزایش است؛ اما باید روش‌های جدید یافت تا عملکردها بهبود یابد؛ اما چرا ارزش رسانه‌ها در حال افزایش است؟ مهم‌ترین پاسخی که تحلیگران می‌دهند افزایش تقاضا برای محتوای معتبر است. فضای مجازی در کنار تمام خدماتی که دارد، زمینه‌ساز انتشار اطلاعات غیر‌معتبر و گمراه‌کننده نیز شده است. بنابراین رسانه‌های معتبر و شناسنامه‌دار می‌توانند اهمیت بیشتری از گذشته داشته باشند؛ به شرط آنکه به کارکردهای حرفه‌ای یک رسانه توجه داشته باشند و به نیازهای مخاطبان بهنگام پاسخ دهند. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» بر پایه این الگو تلاش کرده است محتوای خود را با وضعیت موجود تطبیق دهد. به همین دلیل از امروز با افزایش صفحات خود به ۳۲ صفحه تلاش دارد به اتفاقات پیرامونی در محیط اجتماعی و اقتصادی ایران فعالانه واکنش نشان دهد.

اطلاع‌رسانی فراگیر، مهم‌ترین کارکرد و ماموریت هر رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی است. «دنیای‌اقتصاد» ذیل این ماموریت راهبرد تحلیلی خود را در حوزه خبری بسط می‌دهد و اتفاقات و فرآیندها را به‌صورت جامع‌تری ارزیابی خواهد کرد. با توجه به رشد بورس و ورود بخش زیادی از مردم به بازار سرمایه ضروری بود که این حوزه در «دنیای‌اقتصاد» به‌صورت کمی و کیفی ارتقا یابد تا مخاطبان توان آن را بیابند که نیازهای خبری و تحلیلی خود را از طریق یک رویکرد مستند و حرفه‌ای پوشش دهند. به همین دلیل بخش بورس «دنیای‌اقتصاد» در کنار انعکاس اخبار روزانه بازار به تحلیل وضعیت صنایع حاضر در این بازار و عوامل جهانی اثرگذار بر آن خواهد پرداخت. در شرایط کنونی که معامله‌گران عادی در این بازار حضور دارند، نابرابری اطلاعاتی می‌تواند سبب گمراهی و سردرگمی شود. صفحات بورس «دنیای‌اقتصاد» در کنار توجه به عوامل کلان در عملکرد ناظر بازار، در فصل جدید فعالیت خود به نیازهای سهامداران خرد توجه ویژه‌تری خواهد کرد تا به سهم خود توازن را در هر دو سوی بازار ایجاد کند.

با این همه در این به‌روزرسانی ساختاری، تمرکز «دنیای‌اقتصاد» صرفا به بازار سرمایه و سیر تحولات در این بازار محدود نخواهد شد، بلکه امر روزمره در حوزه اقتصاد نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت؛ چراکه خانه‌نشینی اجباری شهروندان به‌واسطه کرونا نشان داد که کارکرد سرگرمی بی‌دلیل مورد تاکید کارشناسان رسانه‌ای قرار نگرفته و «دنیای‌اقتصاد» از امروز بخش‌های ویژه‌ای نیز به این کارکرد اختصاص داده است. این بخش‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند؛ ردیابی اثر اقتصاد در زندگی روزمره و علائق مردم و آشنایی آنان با اقتصاد به زبان ساده و پرداختن به اموری که می‌تواند جنبه سرگرم‌کننده برای مخاطبان داشته باشد. احیای صفحه ورزش و تعریف صفحه‌ای با عنوان بازارچه در راستای این هدف است.

امیدواریم در فصل جدید مخاطبان با بازخوردها و انتقادهای خود کمک کنند روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با عملکردی فراتر از قبل به نیازهای خبری و تحلیلی مخاطبان خود پاسخ گوید.