براساس آمار منتشر شده در روز گذشته تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا ۲۴۴۹ نفر اعلام شده که نسبت به ۲۵ خرداد ۲۳ نفر کمتر است. سه روز متوالی است که تعداد مبتلایان در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ نفر باقی مانده است. تعداد فوت‌شدگان نیز دو روز متوالی است که سه رقمی است. ۱۰۷ نفر در ۲۵ خرداد و ۱۱۳ نفر در ۲۶ خرداد به جمع فوت‌شدگان اضافه شده که در مجموع تعداد فوت‌شدگان به علت  این ویروس در کشور ۸۹۵۰ نفر اعلام شده است. به این ترتیب نسبت تعداد فوت‌شدگان روزانه به مبتلایان در ۲۶ خرداد‌ماه به ۶/۴ درصد رسیده است که از ۱۸ اردیبهشت تاکنون این نسبت از مرگ و میر رخ نداده بود. به‌‌نظر می‌رسد افزایش تعداد فوت‌شدگان در روز گذشته به‌دلیل ابتلا به این ویروس، ناشی از گذر از پیک دوم کرونا باشد که در هفته دوم خرداد‌ماه تجربه شد.

جمع مبتلایان به ویروس کووید- ۱۹ در کشور نیز ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر اعلام شده که رشد ۳/۱ درصدی را نسبت به ۲۵ خرداد ثبت کرده است. رشد تعداد مبتلایان تجمعی در هر روز به طور متوسط از ابتدای خرداد‌ ۶/۱ درصد بوده است که اگر این رشد در روزهای بعدی نیز تکرار شود پیش‌بینی می‌شود در کمتر از چهار روز تعداد مبتلایان بیش از ۲۰۰ هزار نفر شود.

رکورد جدید در تعداد آزمایش‌های تشخیصی

آمار رسمی تعداد مبتلایان رابطه مستقیمی با تعداد آزمایش‌های تشخیصی روزانه دارد. طبق آمار رسمی کل آزمایش‌های انجام شده یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۹۴ عدد بوده که به این ترتیب در روز گذشته تعداد آزمایش‌های انجام شده از مرز ۲۵ هزار عدد گذشته است که رکورد جدیدی به حساب می‌آید. بررسی روند روزانه تعداد آزمایش‌های انجام شده در روز گذشته نشان می‌دهد که ۴۴۶ عدد افزایش داشته است. ظرفیت آزمایش‌های روزانه در چهار ماه گذشته روندی صعودی طی کرده است. تعداد آزمایش‌های روزانه در اواسط فروردین ماه کمتر از ۱۰ هزار عدد بوده است که طی این مدت به بیش از ۲۵ هزار عدد رسیده است.  از دیگر نسبت‌های مهم نسبت تعداد مبتلایان روزانه به تعداد تست‌های روزانه است. بررسی این نسبت در روز ۲۶ خرداد نشان می‌دهد از هر ۱۰۰ آزمایش انجام شده ۷۵/۹ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی می‌شود. این نسبت از ابتدای هفته جاری روندی نزولی داشته است. در روز شنبه ۲۴ خرداد نسبت تعداد مبتلایان به تعداد تست‌های تشخیصی ۷۳/۱۰ درصد بوده است که در روز دوشنبه با کاهش حدود یک واحد درصدی همراه بوده است.