براساس آمار رسمی ۲هزار و ۴۸۹ نفر بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در روز گذشته شناسایی شده که به این ترتیب مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است. تعداد بیماران شناسایی شده در روز گذشته نسبت به ۷ تیر ۳۳ نفر افزایش داشته است.

تعداد فوت‌شدگان در روز گذشته ۱۴۴ نفر اعلام شده که بیشترین تعداد در ۸۴ روز گذشته بوده است. با توجه به اینکه بیش از ۲۰ روز است که تعداد بیماران بدحال رو به افزایش است، رشد افراد فوت‌شده قابل پیش‌بینی بود. بررسی روند بیماران فوت‌شده نشان می‌دهد در دو هفته گذشته به‌طور روزانه بیش از ۱۰۰ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع از ۲۵ خرداد تاکنون تعداد فوت‌شدگان هزارو ۷۷۸ نفر بوده است. این رقم حدود ۲۰ درصد کل فوت‌شدگان را شامل می‌شود. به عبارت دیگر ۲۰ درصد از کل فوتی‌ها در دو هفته گذشته جان خود را از دست داده‌اند.  از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد نسبت تعداد افراد فوت‌شده روزانه به مبتلایان روزانه در ۸ تیرماه به ۶ درصد رسیده است. این درحالی است که در روز گذشته این نسبت ۵ درصد بوده است.  از سوی دیگر، تعداد آزمایش‌های تشخیصی انجام شده تا ۸ تیرماه، یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۶۹ عدد بوده که به این ترتیب ۲۷ هزار و ۳۲۷ عدد از این آزمایش‌ها در روز گذشته انجام شده است. از این تعداد آزمایش انجام شده ۲هزار و ۴۸۹ نفر با جواب آزمایش مثبت مواجه شده‌اند که نشان می‌دهد نسبت مبتلایان شناسایی شده به کل آزمایش‌های روزانه حدود ۹ درصد بوده است. به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ آزمایش انجام شده ۹ بیمار کرونایی شناسایی شده است.  از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد در روز گذشته تعداد بیماران بدحال که نیاز به مراقبت‌های ویژه و تخت ICU دارند نیز با افزایش مواجه بوده است. تعداد این بیماران ۲هزار و ۹۴۶ نفر اعلام شده که به نسبت روز گذشته ۱۸ نفر افزایش داشته است. این درحالی است که ۱۴۴ نفر از بیماران بدحال نیز جان خود را از دست داده‌اند.  آمارهای رسمی نشان می‌دهد روز گذشته هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران شناسایی شده در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند. در واقع دیروز بیش از نصف بیماران شناسایی شده نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی داشته‌اند.

در مجموع بررسی آمارها این نکته را نشان می‌دهد که وضعیت در کشور از نظر شیوع ویروس کرونا رو به وخیم‌تر شدن است. اما خبر خوب این است که این وضعیت تنها در ۹ استان مرزی کشور رخ داده است و سایر استان‌ها در وضعیت بهتری به‌سر می‌برند. به گفته لاری، سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.