۱۰۶۶ نفر فوتی در مردادماه

آمار تعداد مبتلایان شناسایی شده روز یکشنبه ۵ مرداد ماه ۲۳۳۳ نفر اعلام شده که به نسبت روز گذشته یک درصد افزایش داشته است. به این ترتیب کل تعداد مبتلایان در کشور به بیش از ۲۹۰ هزار نفر رسیده است. از سوی دیگر تعداد آمار فوت شدگان به دلیل ابتلا به کرونا در روز گذشته ۲۱۶ نفر اعلام شده است. این در حالی است که در ۴ مرداد رقم فوت شدگان به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده بود. آمارها  نشان می‌دهد در پنج روزی که از مرداد ماه گذشته است، ۱۰۶۶ نفر به دلیل مبتلا شدن به این بیماری جان خود ر ا از دست داده‌اند. در تیرماه کل فوت شدگان به دلیل ابتلا به کرونا ۵۱۲۷ نفر اعلام شده است که به این ترتیب ۲۱ درصد از کل فوت‌شدگان در تیرماه در پنج روز نخست مرداد ماه رخ داده است.  نسبت کل فوت‌شدگان به کل مبتلایان در روز گذشته ۳۹/ ۵ درصد بوده است. این نسبت در ابتدای تیرماه در حدود ۶/ ۴ درصد بوده است اما به مرور روند صعودی داشته و دو روز است که به مرز ۴/ ۵ درصد رسیده است. این نسبت نشان می‌دهد از هر ۱۰۰ نفری که به ویروس کرونا  مبتلا می‌شوند، ۵ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

براساس آمار رسمی، تعداد بیماران بدحال در روز گذشته ۳۶۹۵ نفر اعلام شده است که به نسبت ۴ مرداد ماه افزایش ۲۵ نفری داشته است. این در حالی است که تعداد بیماران بدحال در ۳ مرداد ماه پس از تقریبا ۲۸ روز کاهشی شده بود. اما دو روز است که مجددا سیر صعودی در پیش گرفته است. در گزارش روزانه وزارت بهداشت نیز آمده است که در استان تهران نیمی از تخت‌های مراقبت‌های ویژه بزرگسالان در اشغال بیماران کرونایی است. افزایش تعداد بیماران بدحال که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند در حالی رخ می‌دهد که تعداد تخت‌های این بخش  محدود و بیماران دیگری نیز به مراقبت‌های ویژه نیازمندند.

اما در میان همه خبرهای منفی که در گزارش‌های روزانه وزارت بهداشت دیده می‌شود، یک خبر مثبت نیز وجود دارد. براساس آمار رسمی تعداد افراد بستری شده در روز گذشته ۱۲۸۲ نفر بوده که به نسبت تعداد مبتلایان شناسایی شده در روز گذشته ۵۵ درصد بوده است.  درواقع کمی بیش از نیمی از افراد شناسایی شده در روز گذشته نیازمند بستری شدن در بیمارستان بودند و نصف دیگر به صورت سرپایی دستورات پزشکی لازم را دریافت کرده‌اند. این نسبت از ۲ مرداد ماه روند نزولی پیدا کرده و دو روز متوالی است که حدود ۵۰ درصد شده است.