به گزارش «ایسنا» محمدرضا نوری در نشستی که روز گذشته برگزار شد با اشاره به اینکه کشور در شرایط تحریمی قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود اتکا به مالیات بیش از پیش خود را نشان دهد و تمرکز تامین منابع مالی با مالیات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مالیات باید بر پایه درآمد یا ثروت یا مصرف باشد، گفت: مودیان باید اطلاعات واقعی را به نظام مالیاتی ارائه دهند و اطلاعات در یک سامانه جمع‌آوری خواهد شد و بعد براساس قانون با واقعیت تطبیق داده می‌شود. رئیس امور مالیاتی شهر واستان تهران با تاکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی به‌دنبال مالیات واقعی، عادلانه و مطابق با قوانین و مقررات است، عنوان کرد: در واقع مالیاتی عادلانه  است که براساس مبانی و داده‌های واقعی باشد و در راستای مالیات هوشمند اقدامات خوبی انجام شده است. نوری با تاکید بر اینکه یکی از بحث‌های جدی مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: افرادی که از پرداخت مالیات فرار کنند مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

بیش از ۵۰ درصد مالیات کشور در استان تهران وصول می‌شود

نوری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مالیات کشور در شهر و استان تهران وصول می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی که برای تهران در سال گذشته پیش‌بینی شده بود، وصول شد.وی درادامه در پاسخ به سوال «ایسنا» در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی توضیح داد: مالیات از خانه‌های خالی از سال ۱۳۹۵ باید اجرا می‌شد و تکلیفی بر عهده وزارت مسکن بود که سامانه‌ای راه‌اندازی کند و اطلاعات خانه‌های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد تا این سازمان براساس این اطلاعات اقدام کند.

نوری ادامه داد: سامانه مذکور به‌موقع راه‌اندازی نشد و مجلس اخیرا دوباره این موضوع را مورد تاکید قرار داده است. ما با توجه به احکام جدید و اطلاعاتی که وزارت مسکن در اختیارمان قرار خواهد داد آمادگی اخذ مالیات داریم و به‌محض ابلاغ قانون مطالبه مالیات می‌کنیم ولی تاکنون اطلاعات به‌صورت کامل و جامع در اختیار ما قرار نگرفته است.