محمد شریعتمداری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ساعت ۱۶ روز گذشته (سه‌شنبه) نخستین واریزی حقوق افزایش یافته بازنشستگان کشوری که از مطالبات مهم آنان بود، به حساب‌هایشان واریز شد.

وی بیان‌ کرد: مطابق گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، میزان افزایش برای همسان‌سازی حقوق تا ۹۰ درصد خالص دریافتی افراد شاغل مشابه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ‌کرد:‌ محاسبات این صندوق نشان می‌دهد متوسط افزایش پرداخت به بازنشستگان ۷۷ درصد بوده است که از محل ۱۶ هزار میلیارد تومانی سهامی که دولت در اختیار صندوق قرار داده و با مکانیسم‌های مالی تعریف شده، روز گذشته پرداخت شده است.

وی تاکیدکرد: در سال‌های آینده نیز تلاش می‌شود تا همسان‌سازی با پیش‌بینی منابع لازم در بودجه عمومی و همچنین درآمدهای صندوق ادامه یابد.

شریعتمداری ادامه ‌داد: در مورد بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی نیز همین اقدام در هفته‌های گذشته برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خانواده بازنشستگان انجام و همراه با حقوق مردادماه‌ پرداخت شد.

وی همچنین از انجام اقدامات مشابه در حوزه صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان و کارکنان صندوق فولاد و بازنشستگان آن خبر داد که مصوبه‌های لازم در جلسه هیات امنای صندوق‌ها در حاشیه جلسه هیات دولت اخذ شد و هر یک از آنها حدود ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته را در بر می‌گیرند.

این مقام مسوول تاکیدکرد: با اجرایی شدن این دو مصوبه، پرونده همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بسته خواهد شد.