وی افزود: تدوین برنامه عملیاتی سالانه و ابلاغ آن در وزارتخانه مبتنی بر قوانین، مقررات، احکام برنامه ششم توسعه، برنامه‌ها، اولویت، سیاست‌های ابلاغی ریاست‌جمهوری، برنامه‌های ابلاغی وزیر محترم، برنامه‌های مجلس شورای اسلامی و اسناد بالادستی است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، متولی برنامه‌ریزی در این وزارتخانه است، افزود: این برنامه عملیاتی در سال ۹۸ اصلاح و در سال‌جاری نیز به همان ترتیب ادامه پیدا کرد. وی افزود: در این برنامه عملیاتی، برای هر هدف کلان، راهبردهایی مشخص و برای هر راهبرد، سیاست‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.  رضوی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها اهداف کمی را محقق می‌کند، افزود: برای هر هدف کمی، برنامه اجرایی و فعالیت‌هایی متناسب با حجم عملیات و بودجه مورد نیاز در نظر گرفته شده است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: چکیده برنامه عملیاتی در سال ۱۳۹۹ برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه تهیه شده است و اهداف کمی در این زمینه مشخص شده و مبنای گزارش‌گیری و دربرگیرنده همه تکالیف دستگاه‌هاست. وی گفت: در این وزارتخانه سامانه‌ای به این منظور طراحی شده است و با طراحی و اجرای سامانه برته، امکان ورود اطلاعات عملکردی در این سامانه وجود دارد. رضوی یادآورشد: در این سامانه از یکم تا دهم مهرماه، برنامه‌ها برای ماه قبل پیش‌بینی شده و از دهم تا ۱۵ مهرماه واحدهای ستادی موظفند که برنامه‌های متناظر با خود را در استان‌ها رصد کنند. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برنامه‌هایی که به این منظور تدوین شده است اساس و مبنای گزارش‌گیری قرار می‌گیرد. وی گفت: تعیین اهداف کمی بر مبنای تکالیف دستگاه و اعلام معاونت مربوطه انجام می‌شود. رضوی تاکید کرد: تدوین برنامه به معنای پیش‌بینی است و باید تلاش شود که اهداف تحقق این پیش‌بینی فراهم شود و نباید اجازه داد اساس برنامه‌‌ریزی‌ها دچار خدشه شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفکیک وظایف ستاد و صف و تعیین شرح وظایف آنها را ضروری دانست و افزود: با انجام تفکیک وظایف در ستاد و صف، از تداخل برنامه‌ها جلوگیری خواهد شد. وی گفت: وظیفه ستاد هماهنگی، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها است و استان‌ها نیز وظیفه اجرای این برنامه‌ها را برعهده خواهند داشت. رضوی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عمومی و اختصاصی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: با خروجی سامانه برته در برخی استان‌ها، عملکرد سالانه آنها به‌عنوان مستندات قابل ارائه در سازمان امور استخدامی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آنچه ما در این وزارتخانه ارزیابی می‌کنیم عینا از سوی سازمان استخدامی نیز ارزیابی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اصلاح در اهداف کمی، بخشی که مربوط به تکالیف قانونی دستگاهی است به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و در بخش تکالیف قانونی در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امکان حذف وجود ندارد. رضوی ادامه داد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحلیل عملکرد از میزان تحقق برنامه‌ها به‌صورت ۶ ماهه، ۹ ماهه و یکساله انجام می‌شود. آنچه در گزارش‌های عملکردی به آن اشاره می‌شود میزان تحقق اهداف برنامه‌هاست و ارائه گزارش عملکرد می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی قرار گیرد. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید استان‌ها را بر اساس شاخص‌های جمعیت، وسعت، تعداد شهرستان‌های استان، تعداد پست‌های سازمانی و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و میزان اشتغال بنگاه‌ها تقسیم‌بندی کرد و با این رویکرد، استان‌ها در گروه خود رتبه‌بندی می‌شوند. وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه در این زمینه تصریح کرد: با اجرای شاخص‌ها، استان‌ها رتبه‌بندی خواهند شد. رضوی گفت: ما در استان‌ها پست سازمانی ترکیبی به‌عنوان آمار و برنامه‌ریزی و در برخی استان‌ها به‌عنوان طرح و برنامه داریم.

 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۵ نفر در پست فرآوری داده‌ها در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مشغول فعالیت هستند، گفت: مجموع افراد مرتبط با موضوع آمار و برنامه‌ریزی در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها به ۷۰ نفر می‌رسند.