برگزاری نخستین جایزه ملی سیاست‌گذاری

نخستین جایزه ملی سیاست‌گذاری شامل سه مرحله است؛ در مرحله اول ارسال پروژه‌ها توسط مجموعه‌ها به منظور ارزیابی پروژه‌های دریافتی توسط شورای علمی جامعه اندیشکده‌ها و انتخاب پروژه‌هایی که امتیاز ارزیابی بالاتری کسب کرده‌اند، جهت ارائه حضوری در مرحله دوم انجام خواهد شد. مرحله دوم، ارائه پروژه‌های منتخب در پنل‌های موضوعی جداگانه در حضور کمیته علمی است. در این مرحله داوری از نظر کیفیت پژوهشی و غنای علمی انجام خواهد شد. در مرحله سوم برترین پروژه‌های هر پنل در حضور هیات داوران جایزه داوری ارائه می‌شود. در مرحله سوم پروژه‌های برتر از نظر نحوه اجرا و میزان اثرگذاری در حل مساله معرفی خواهند شد. از برترین پروژه‌های جایزه ملی سیاست‌گذاری سال تقدیر مادی و معنوی به‌عمل خواهد آمد.

ارکان ارزیابی‌ها و داوری‌های جایزه

شورای علمی: مرکب از اندیشه ورزان ارشد اندیشکده‌های کشور که در مرحله اول، وظیفه ارزیابی مستندات پژوهش‌های ارسالی را بر عهده دارند و در مرحله دوم، در قالب کمیته‌های علمی ۳ تا ۵ نفره برای هر پنل موضوعی، به داوری ارائه‌های حضوری می‌پردازند.

هیات داوران: متشکل از افراد پرسابقه‌ای که علاوه بر تجربه فعالیت در اندیشکده‌ها، در سطوح مدیریتی و سیاست‌گذاری کشور نیز ایفای نقش کرده‌اند. هیات داوران وظیفه داوری و ارزیابی کلیه ارائه‌های پنل نهایی را در مرحله سوم جایزه بر عهده دارند و توسط اندیشکده‌های مشارکت‌کننده در جایزه انتخاب می‌شوند.

جوایز: اعطای بیش از ۲۰۰ میلیون جوایز نقدی به پروژه‌های برتر، همراه با جوایز غیرنقدی

از اندیشکده‌ها و موسسات سیاست‌پژوهی کشور دعوت می‌شود پروژه‌هایی را که از سال ۱۳۹۶ به بعد با هدف حل مسائل عمومی کشور اجرا کرده‌اند، جهت شرکت در فرآیند جایزه ملی سیاست‌گذاری معرفی کنند. مهلت معرفی و ارسال مستندات پروژه‌ها تا ۳۰ آبان ۹۹ است.