سالاری با بیان اینکه تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز برای اجرای برنامه نسخه الکترونیک توسط سازمان تامین‌اجتماعی به‌طور کامل تهیه شده است، گفت: تهیه امکانات گام اول استقرار این برنامه است و کار اصلی و مهم‌تر ما برای تکمیل این سامانه آغاز شده و در این مرحله نیازمند همکاری جامعه پزشکی هستیم.

سالاری با تاکید بر اینکه سازمان تامین‌اجتماعی دغدغه‌های جامعه پزشکی را برای استقرار این سامانه برطرف می‌کند، گفت: موضوع اولی که در اجرای این طرح باید موردتوجه قرار گیرد اختیاری بودن استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تامین‌اجتماعی است و اینکه پزشکان محترم اجبار و الزامی برای این موضوع نخواهند داشت. وی ادامه داد: برنامه اصولی سازمان تامین‌اجتماعی ترغیب و تشویق پزشکان برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک است و به همین منظور ۹۵ درصد سهم سازمان تامین‌اجتماعی از هزینه ویزیت برای پزشکان دارای امضای الکترونیک به‌روز پرداخت می‌شود و برای سایر پزشکان نیز ۸۰ درصد سهم سازمان به‌روز پرداخت می‌شود. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک موجب تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و دارخانه‌ها می‌شود، گفت: تاخیر ۱۲ تا ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه‌ها که تا سال گذشته وجود داشت، درحال‌حاضر کاملا برطرف شده و پرداخت‌ها مطابق روال قانونی و حتی پیش از اتمام مهلت قانونی انجام می‌شود و درحال پرداخت مطالبات مربوط به شهریور هستیم.

سالاری ادامه داد: ما در سازمان تامین‌اجتماعی آمادگی پرداخت سریع‌تر مطالبات را نیز داریم و در صورتی که اسناد پزشکی با استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تحویل شود شاهد تحول اساسی در پرداخت مطالبات خواهیم بود. او بر رفع دغدغه‌های پزشکان و سایر مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین‌اجتماعی تاکید کرد و گفت: امکان اتصال سامانه‌‎های مختلف اعم از سامانه‌های مورد استفاده سایر بیمه‌ها و همچنین سامانه‌های داروخانه و مراکز درمانی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی فراهم شده است. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بر لزوم تداوم و توسعه همکاری‌های این سازمان با سازمان نظام پزشکی تاکید کرد و گفت: درباره سایر مسائل مرتبط با جامعه پزشکی نیز آماده هستیم و معتقدیم که تعامل بهتر با جامعه پزشکی موجب خدمت‌رسانی بهتر به جامعه می‌شود. در ادامه محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی نیز گفت: حذف نسخه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تحولی بنیادین است که باید به‌صورت تدریجی و توام با فرهنگ‌سازی و ارائه مشوق‌های معنا دار به جامعه هدف اجرا شود. وی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی و قوانین مصوب مکلف به ایجاد نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت هستیم، افزود: اولویت اصلی ما اقدامات تشویقی و اختیاری بودن اجرای برنامه و پیشرفت تدریجی کار است و باید نیازهای همکاران در توسعه این برنامه مورد توجه باشد و درباره تامین تجهیزات و همچنین آموزش‌های موردنیاز اقدام شود.