بر این اساس تاکنون ۱۶۰ فقره تسهیلات برای تعاونی‌های دانش‌بنیان به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی اخذ شده است. میزان تسهیلات اعطا شده نسبت به تعداد تعاونی‌های دانش‌بنیان فعال نشان می‌دهد که برخی شرکت‌ها از چند سرویس مختلف استفاده کرده‌اند. وی ادامه داد: توزیع تعاونی‌های دانش‌بنیان در سطح کشور معنادار است و تنها ۲۳ تعاونی دانش‌بنیان در تهران مستقر هستند؛ این درحالی است که بیشترین فراوانی شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران است. وحدت در مورد تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: با هدایت و کمک‌های سورنا ستاری و با توسعه حوزه دانش‌بنیان در کشور، خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در سال‌های اخیر به بیش از ۱۰ برابر رسیده است و بخش زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات مالی صندوق نوآوری استفاده کرده‌اند. تسهیلات صندوق نوآوری بسیار متنوع است و برخی از این خدمات به تامین هزینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد. مرکز نوآوری و توسعه تعاون نیز در راستای توسعه فضای نوآوری در این حوزه و استقرار تعاونی‌های دانش‌بنیان راه‎اندازی شده است و می‌تواند از خدمات صندوق نوآوری در زمینه استقرار استفاده کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان بیان کرد: ضمانت تعاون خدمت دیگری است که ظرف یک هفته آینده عملیاتی می‌شود و برای معرفی ظرفیت‌های بخش تعاون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه در خدمت هستیم.

در ادامه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان خط اعتباری با نرخ ۱۲ درصد برای فعالیت تعاونی‌های دانش‌بنیان این مراکز خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از منتا، ۱۰ میلیارد تومان برای شهرستان‌ها و اندیشکده، جمعا ۳۰ میلیارد تومان کمک از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اختصاص یافته است. وی با اعلام اینکه در بانک توسعه تعاون یک شعبه VIP که بتواند خدمات ویژه‌ای را به همه مراکز دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها ارائه کند، ایجاد شده است، گفت: همه مراکزی که تسهیل‌گر فعالیت تعاونی‌ها در کشور هستند اینجا نماینده دارند و این مرکز می‌تواند به تعاونی‌هایی که مشکل دارند راهنمایی و مشاوره بدهد. امیدوارم مسیر تقویت تعاونی‌ها را ادامه دهیم تا با اوج قدرت به دولت بعدی واگذار شود.

همچنین سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این مراسم گفت: توسعه بخش تعاون در کشور به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. اقتصاد دانش‌بنیان هم فرهنگ جدیدی است که به کشور تزریق شده است، بنابراین باید فرهنگ و دیدگاه‌ها تغییر کند تا توسعه اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: صندوق‌های زیادی درحوزه تعاون وجود دارد که باید حامی ایده‌های نو باشد و شرایط را برای توسعه شرکت‌های خلاق این حوزه فراهم کند. این صندوق‌ها باید بر روی ایده‌های جوانان و ایده‌های آنها سرمایه‌گذاری کنند.