همچنین سن به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان به ۳۸ سال افزایش یافته‌ که مدت زمان خدمت نظام وظیفه نیز به حداکثر سن افراد ذکور اضافه خواهد شد. پروانه رضایی بختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اجرای طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای دی ماه، این طرح را در راستای کاهش اثرات منفی کرونا بر کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی دانسته است. در این طرح سهمیه ۸۱۰ نفر اشتغال به استان تهران اختصاص یافته و براساس شیوه‌نامه اجرایی طرح، به‌منظور کاهش مراجعه افراد و نمایندگان کارفرمایان به ادارات تامین‌اجتماعی در استان‌ها، سهم بیمه کارفرما که معادل ۲۳‌درصد است، به حساب شخص کارفرما واریز می‌شود.

آن‌طور که وی گفته با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح که اصلاح و ابلاغ شده، کارفرمایان کلیه کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید و مورد‌نیاز خود را از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در تمام رشته‌های تحصیلی به‌کار گیرند، وجه حق‌بیمه سهم کارفرما به‌اضافه ۳‌درصد سهم بیمه بیکاری که جمعا ۲۳‌درصد حداقل مزد تعیین شده از سوی شورای‌عالی کار می‌شود را بابت نیروی جذب‌شده تا دو سال دریافت می‌کنند و این وجه ماهانه توسط وزارت کار به‌حساب آنها واریز می‌شود.رضایی عدم‌محدودیت ظرفیت پذیرش نیروی کار جدید را از ویژگی‌های این طرح برشمرده و پرداخت مستقیم وجه مشوق از سوی وزارت کار به حساب کارفرما، امکان بهره‌مندی واحدهای آسیب‌دیده از کرونا از مزایای طرح، به‌کارگیری مجدد نیروی بیکار‌شده قبلی و امکان استفاده از بیمه بیکاری برای افراد جذب‌شده درصورت بیکار شدن را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرده است.

براساس شیوه‌نامه اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی، در صورتی‌که کارفرما نیروی کار جدید را از میان فارغ‌التحصیلان یا دانش‌آموختگان دانشگاهی دارای گواهی دوره کارورزی جذب کند، در چارچوب آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق‌بیمه سهم کارفرما بهره‌مند خواهد شد.در طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایان، نیروی کار جدید باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و سن کمتر از ۳۸ سال داشته و حداکثر سابقه بیمه‌پردازی تامین‌اجتماعی او کمتر از ۳۶‌ماه باشد. نکته مهم اینکه نیروهای جدید، نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید‌بودن نیروهای جذب‌شده نیز، افزایش نیروها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت‌نام کارفرما است. داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کدبیمه کارگاهی نیز از شروط برخورداری کارفرمایان از مزایای طرح مشوق بیمه‌ای است.

به گزارش «ایسنا» کارفرمایان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند با مراجعه به نشانی:  https://moshavegh.mcls.gov.ir مراحل ثبت‌نام اولیه را دنبال کنند و پس از بارگذاری قرارداد منعقده که لازم است بر پایه حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار باشد و با در نظر گرفتن تاریخ شروع قرارداد از ۱/۹/۱۳۹۹ اقدام کرده و از معافیت ۲۴ ماهه بهره‌مند شوند. متقاضیان همچنین می‌توانند جهت استفاده از این طرح با واحد اشتغال اداره کار محل سکونت خود تماس حاصل کنند.در حال‌حاضر ۳۱ استان کشور مشمول طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی هستند و بیشترین تعداد افراد جذب‌شده متعلق به استان‌های خوزستان، فارس و کرمانشاه بوده است.