در بخش خانوار سرپرستان خانوار وام‌های یک میلیون تومانی دریافت کردند، در بخش تسهیلات اشتغال محور، کسب‌وکارهای ۱۴گانه با ثبت‌نام در سامانه کارآ، وام ارزان‌قیمت کرونایی گرفتند، در تسهیلات بنگاه‌محور یا بخشی، بنگاه‌های فعال آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های «گردشگری»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش و جوانان» به تناسب ابعاد و بازار بنگاه‌ها تسهیلات گرفتند و در بخش وام ودیعه مسکن نیز مستاجران، متناسب با شهرهای محل سکونت خود در کلان‌شهرها، مراکز استان و شهرستان‌ها تسهیلات حمایتی دریافت کردند.

در دوره نخست ارائه تسهیلات کرونایی یک‌میلیون تومانی به خانوار مجموعا ۲۲هزار میلیارد تومان به متقاضیان این وام پرداخت شد.‌‌ در دور دوم پرداخت تسهیلات به خانوارها نیز‌ متقاضیان وام کرونایی مجموعا درخواست ‌۱۲‌هزار میلیارد تومان وام داشتند که بیش از ۷ هزار میلیارد تومان آن تا امروز پرداخت شده و باقی نیز در روند پرداخت قرار دارد و به‌زودی به‌حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

در بخش کسب‌وکارهای ۱۴گانه آسیب‌دیده‌ از کرونا نیز در دور اول پرداخت‌ها که با عنوان «تسهیلات کرونایی اشتغال محور» انجام گرفته بود، تاکنون ۱/ ۶میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده و با نهایی‌شدن فرآیند پرداخت‌ پرونده‌های متقاضیان به ارزش ۷/ ۳ هزار میلیارد تومان، تا پایان سال این رقم مجموعا به ۸/ ۹‌هزار میلیارد تومان می‌رسد. شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی نیز که در دوره شیوع‌کرونا و ایجاد محدودیت‌ها متضرر شده بودند با حمایت ویژه دولت در ردیف دریافت تسهیلات ویژه قرار گرفتند. این شرکت‌ها تاکنون ۱۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات ویژه کرونایی دریافت کرده‌اند و تا پایان سال با ارائه وثایق و تکمیل فرآیند دریافت تسهیلات، ۱۶۰۰‌میلیارد تومان دیگر نیز دریافت خواهند کرد. به این بخش نیز مجموعا ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته‌است.

پرداخت وام ودیعه مسکن از پاییز امسال در دستور کار قرار گرفت و با ثبت‌نام متقاضیان دریافت این وام و نهایی‌شدن فرآیند پرداخت به بخشی از آنان، تاکنون ۳۸۰۰میلیارد تومان پرداخت شده و ۳۵۰۰میلیارد تومان نیز در فرآیند پرداخت قرار دارد.

در حوزه تسهیلات بنگاه‌محور یا بخشی سه حوزه «گردشگری»، «فرهنگ‌ و هنر» و «ورزش و جوانان» به ترتیب با ۱۵۰۰میلیارد تومان، ۸۰۰‌میلیارد تومان و ۱۷۰۰‌میلیارد تومان و مجموعا ۴‌هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات داشته‌اند که هم‌اکنون نیز در جریان پرداخت قرار دارد.