به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریم یاوری، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی، پیگیری، رصد و حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال نیروی کار در بنگاه‌ها دنبال می‌کند. کریم یاوری افزود: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی‌شود بلکه گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار در اولویت خواسته‌های کارگران است چراکه با حل مشکلات بنگاه‌ها، کارگران به خواسته‌های قانونی خود دست می‌یابند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نکته حائز اهمیت و قابل تحسین این است که کارگران به‌رغم تنگناهای معیشتی که با آن مواجه هستند در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس منحوس کرونا همکاری‌های قابل‌توجه و ویژه‌ای را برای گذر از مشکلات اقتصادی با مدیران و کارفرمایان و سهامداران بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار به‌عمل می‌آورند.

کریم یاوری اضافه کرد: نقش تشکل‌های منتخب و قانونی کارگران و کارفرمایان در این زمینه را نباید نادیده گرفت؛ وجود و نقش تشکل‌های کارگری برای ایجاد روحیه بین کارکنان و کارگران در جهت پیشرفت امور و دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش‌بینی شده و برنامه‌های تولیدی و خدماتی بنگاه‌های اقتصادی است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رسیدگی و حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در مرحله اول بر عهده مدیران، کارفرمایان و سهامداران بنگاه‌ها و در مرحله بعد سازمان‌ها و دستگاه‌های صادر‌کننده جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری و بانک‌هایی است که با پرداخت تسهیلات در احیا و احداث بنگاه مشارکت دارند و نهایتا کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران و با حضور اعضای بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط نسبت به حل مشکلات اهتمام می‌کنند.

یاوری ادامه داد: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع‌زدایی با حضور دبیر هیات امنای سازمان‌ها و صندوق‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.