در این وبینار حمیدرضا صفی‌خانی (مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نسخه الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی) گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای الکترونیکی کردن، روان‌سازی خدمات است، بنابراین هر چه سیستم را یکپارچه ببینیم در این امر موفق‌تر خواهیم شد. مدلی که پیش‌بینی شده این است که ما بتوانیم این تعامل‌پذیری را ایجاد کنیم. او ادامه داد: به مرور زمان با توسعه الکترونیکی کردن ارتباط بین سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت، بسیاری از کاربردهایی که دفترچه‌های بیمه داشتند به حداقل رسیده است. صفی‌خانی بیان کرد: یکی از موارد مهم این است که مردم از این اقدامات آگاه شوند و در صورتی که در فرآیند دریافت خدمت با مشکل روبه‌رو شدند راه‌هایی برای بیان مشکلات داشته باشند. به همین دلیل سامانه ۱۴۲۰ برای ارتباط با مردم پیش‌بینی شده است که هر کدام از طرفین در صورتی که با مشکل مواجه شدند با این شماره تلفن تماس بگیرند تا در جهت رفع مشکلات اقداماتی انجام دهیم.

مدیر پروژه نسخه الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: در حقیقت ما نسخه الکترونیک را به‌عنوان یک ابزار در خدمت استراتژی پزشک خانواده قرار دادیم و با این اوصاف به استقرار کامل پزشک خانواده و نظام ارجاع خیلی نزدیک هستیم. ابزار آن هم این است که ما بتوانیم ارتباط الکترونیکی بین سطوح مختلف ارائه خدمات برقرار کنیم. درحال‌حاظر با همت وزارت بهداشت و سازمان بیمه‌گر این امکان فنی برقرار شده است. او همچنین گفت: درحال‌حاضر میزان نسخه‌پیچی الکترونیک در کشور افزایش پیدا کرده است و بیش از ۴۰۰درصد نسخه‌پیچی الکترونیکی داریم، یعنی اکثر داروخانه‌ها در این زمینه فعال هستند.

عبدالواحد خدامرادی‌(دبیر گروه سیاست‌گذاری و اقتصاد سلامت موسسه عالی پژوهش تامین ‌اجتماعی) نیز در ادامه این وبینار گفت: مهم‌ترین مزایای این نسخ، کاهش خطاهای پزشکی است. طبق مطالعات به‌طور متوسط تخمین زده شده که حدود ۲۱درصد از نسخه‌های دستی حداقل یک خطای پزشکی داشتند که یک و نیم درصد از آنها منجر به آسیب جدی به بیماران شده است.

او گفت: از جمله مزیت‌های دیگر این نسخ می‌توان به بهبود دسترسی بیماران مناطق دورافتاده به مراکز درمانی اشاره کرد. درحال‌حاضر روستاییان می‌توانند با پزشک خود از راه دور ارتباط بگیرند و از راه دور برای آنها نسخه الکترونیک نوشته شود.