به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای کار ویژه مرزهای کشور سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: صرف‌نظر از سودآوری یا زیان شرکت‌های بیمه، موضوع سهولت در امر بیمه‌گری و ظرفیت‌های بیمه‌ای در مرزهای کشور با شفافیت بیشتری دنبال خواهد شد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر این مطلب که ساماندهی بیمه‌ای مرزها یک مسوولیت انسانی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: رویکرد ملی و هدف یکپارچگی دستگاه‌های مرتبط و همچنین تقویت کارشناسی از میزان رانت‌های غیرقانونی و سودهای غیرواقعی می‌کاهد و تمام نهادهای ذی‌ربط باید این موضوع ملی و خداپسندانه را جدی‌تر بگیرند.

او با بیان این مطلب که الکترونیکی شدن فرآیند صدور بیمه‌نامه امکان تقلب در این بخش را به حداقل رسانده‌است، یادآور شد: با مکانیزه شدن تمامی مراحل صدور بیمه‌نامه تا مرحله پرداخت خسارت قطعا بهای تمام شده بیمه‌نامه‌ها نیز کاهش محسوسی را تجربه خواهد کرد.

غلامرضا سلیمانی از بازدارندگی قوانین، نظارت مستمر و مشارکت دستگاه‌های مرتبط به عنوان راهکارهای مهم پیشگیری از تخلفات و تقلبات بیمه‌ای در مرزهای کشور یاد و اظهار کرد: برای حفظ آبروی نظام با هیچ‌کس تعارف نداریم و به برخورد جدی با متخلفان ادامه خواهیم داد. رئیس شورای‌عالی بیمه در این نشست با قدردانی از حضور دلسوزانه مدیران ارشد حراست دستگاه‌های مرتبط با مدیریت و بهره برداری از مرزها، گفت: در آینده نزدیک و با برطرف شدن تحریم‌ها و همچنین ریشه‌کنی اپیدمی کرونا باید طراحی بسته‌های بیمه درمانی گردشگری با دقت و حساسیت بالاتری دنبال شود. او در پایان ابراز امیدواری کرد حضور پرشور ملت شریف ایران در میدان انتخابات ریاست‌جمهوری به تقویت نظام و بالارفتن ضریب توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

گفتنی است در این نشست، مباحث مهمی برای ساماندهی مرزها، تسهیل عملیات بیمه‌گری و رونمایی از دستگاه‌های مکانیزه ویژه مسافران ورودی و خروجی در پایانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.