به گزارش «ایسنا»، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با نمایندگان اقتصادی ادوار مجلس که عصر روز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: درحال‌حاضر به‌دلیل شرایط جامعه، زمان و فرصت آزمون و خطا در مسائل اقتصادی وجود ندارد، بنابراین باید برای حل مشکلات از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور استفاده کرد. نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی همدلی با محوریت رئیسی در کشور شکل گرفته است، بنابراین با استفاده از این امکانات می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور افزود: در انتخابات گذشته متاسفانه برخی‎ها که قبلا توسط مردم انتخاب شده بودند، با دشمنان هم‌صدا شدند و گفتند مردم در انتخابات شرکت نکنند، اما اکثر افراد به‌‌رغم گلایه‌هایی که داشتند، پای نظام ایستادند و با وجود فشارهای روانی، کرونا و تحریم پای صندوق رای حاضر شدند و در انتخابات شرکت کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موفقیت رئیسی را موفقیت یک جناح و گروه ندانست و گفت: موفقیت آقای رئیسی موفقیت جمهوری اسلامی است، بنابراین باید همه ظرفیت‌ها برای موفقیت او فراهم شود.

پورابراهیمی ادامه داد: نکته قابل‌توجه در مورد رئیس‌جمهور منتخب این است که همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، در دوران حضور آیت‌الله رئیسی در قوه‌قضائیه اعتماد مردم به این قوه برگشت، بنابراین ایشان این ظرفیت را دارند که اعتمادها را به قوه‌مجریه هم بازگردانند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید برنامه اقتصادی منسجمی داشته باشد، متذکر شد: همه ظرفیت‌ها در داخل دولت، ارکان و نظام وجود دارد و از طریق کمک به یکدیگر و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: البته کمک و همیاری باید چارچوب داشته باشد. در حقیقت به‌دلیل شرایط کشور رئیس‌جمهور باید برنامه جامع، علنی و تخصصی را که به تایید استادان اقتصادی رسیده باشد، مبنای کار قرار دهد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در دولت آینده باید هماهنگی‌ بین اجزا شکل بگیرد، هرچند در دولت دوازدهم چنین موردی وجود نداشت، بنابراین برنامه‌ریزی منسجم، استفاده از افراد توانمند و هماهنگی بین ارکان در دولت آینده اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به شایسته‌سالاری در کابینه دولت آینده، تصریح کرد: مجلس یازدهم ذره‌ای از منافع ملی کوتاه نمی‌آید، اما بیشترین کمکی که می‌تواند به دولت آینده کند، این است که بهترین برنامه با بهترین افراد را به او پیشنهاد دهد، چراکه برنامه خوب، بدون افراد خوب اجرا نمی‌شود و بالعکس.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: البته رئیس‌جمهور منتخب بر شایسته‌سالاری تاکید می‌کند که امیدوارم در میدان عمل هم این موارد اجرا شود. درحال‌حاضر موضع این است که جایگاه مجلس باید محوری‌ترین جایگاه برای کشور باشد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه مجلس حتما به دولت آینده در جهت رفع مشکلات کمک خواهد کرد، ادامه داد: عملکرد دولت به پای کارنامه همه ما نوشته می‌شود، بنابراین هیچ راهی غیر از کمک به دولت آینده وجود ندارد، همه امیدواریم دولتی که تشکیل می‌شود اثرگذارترین و کارآمدترین دولت بعد از انقلاب شود.

وی افزود: درحال‌حاضر هیچ شاخص اقتصادی سالمی باقی نمانده، چراکه ظرفیت‌ها در کنار هم نبودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معمولا برنامه‌های خوب از محافل تخصصی بیرون می‌آید، بر همین اساس تشکیلات نمایندگان ادوار باید ثبت حقوقی شود تا بتوان از ظرفیت آنها بهتر استفاده کرد. البته این تشکیلات برای سهم‌خواهی به وجود نیامده، چراکه سهم‌خواهی خیانت محسوب می‌شود.