حدود 3 میلیون دز واکسن کوو ایران‌برکت تولید شده‌است

صبح دیروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد برکت، گروه اقتصادی تدبیر و مدیرعامل سازمان بهزیستی، مراسم امضای تفاهم‌نامه برای تامین و توزیع ۲۷ هزار ویلچر بین معلولان مناطق محروم کشور برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در سخنرانی خود درخصوص نخستین واکسن ایرانی کرونا و روند تولید و تحویل آن خبر از تولید ۳میلیون دز این واکسن در شرکت داروی شفافارمد داد و گفت: تا امروز نزدیک به ۳میلیون دز ازاین واکسن تولید شده که در حال طی فرآیند تست‌استریل هستند و از این تعداد ۷۰۰ هزار دز تحویل وزارت بهداشت شده و ۲۰۰ هزار دز دیگر نیز درحال آماده‌سازی است.

مخبر به راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن کوو ایران‌برکت نیز اشاره کرد و گفت: از هفته اول مردادماه هرهفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم که با راه‌اندازی خط دوم از اوایل مرداد، این عدد به حداقل ۲ میلیون دز در هفته خواهد رسید و همان‌طور که وعده دادیم تا پایان شهریور حداقل ۵۰ میلیون دز واکسن کوو ایران‌برکت تولید خواهیم کرد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه ذی‌الحجه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر ورود ویژه‌ای به بحث تامین نیازهای معلولان و خانواده‌های دارای معلول و به‌طور کلی مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در مناطق کم‌برخوردار کشور کرده است.

او افزود: ایجاد ۹‌هزار شغل طی دو سال برای مددجویان بهزیستی توسط بنیاد برکت، اهدای هزاران بسته معیشتی و پروتئینی و بهداشتی توسط بنیاد احسان، کمک به تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و امروز اهدای ۲۷ هزار ویلچر برای افراد ناتوان حرکتی، بخشی از این خدمات است که توسط ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است.

مخبر خاطرنشان کرد: معتقدیم سرمایه‌گذاری دراین زمینه باعث کشف و رشد استعدادهایی می‌شود که کشور شدیدا به آنها نیازمند است و هم‌اکنون در بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان همین افراد معلول جسمی دست به ابتکارات و خلاقیت‌هایی می‌زنند که افراد سالم از عهده آن برنمی‌آیند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد‌اجرایی فرمان امام هم در این مراسم با تشریح تفاهم‌نامه بین این بنیاد و سازمان بهزیستی کشور گفت: به‌منظور ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان کشور به‌ویژه افراد دارای معلولیت و همکاری مشترک در راستای کمک به ارائه خدمات مطلوب حمایت و تخصص و رفع مشکلات معلولان محروم، در سه زمینه رویکرد سلامت، جمعیت و تقویت بنیان خانواده این طرح به اجرا درمی‌آید.

سیدعبدالله ارجائی‌شیرازی افزود: در گام نخست اجرای این تفاهم‌نامه ۲۷ هزار ویلچر با هزینه ۵۰ میلیارد تومان از شنبه آینده بین معلولان مناطق محروم کشور توزیع و اهدا می‌شود.

وی افزود: با آغاز روند جدید خدمت‌رسانی در بنیاد ۱۵ خرداد و با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ماموریت‌های جدیدی را در حوزه سلامت و جمعیت برای بنیاد تعریف کردیم که شناسایی و درمان ۱۰هزار زوج نابارور، درمان کودکان دارای بیماری بینایی و شنوایی، اجرای طرح مثبت ۳ و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری، تامین اقلام موردنیاز معلولان و خانواده‌های آنان ازجمله آنهاست. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور دیگر سخنران این مراسم بود.

وی با تقدیر از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام گفت: مدیریت جهادی دکتر مخبر و همکاران‌شان در زیرمجموعه‌های ستاد باعث شد، گره‌های بزرگی از زندگی مددجویان بهزیستی دراین سال‌ها باز شود که باید از این بابت صمیمانه از ایشان قدردانی کنم.

وحید قبادی‌دانا افزود: در زمانی که ما برای ساخت و تامین مسکن معلولان و افراد ناتوان دچار مشکل شده بودیم و کار به نوعی متوقف شده بود، ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت خانه خانوارهای دارای دو معلول به بالا کمک کرد و کار با موفقیت انجام شد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: در بحث اشتغال با همکاری بنیاد برکت سال گذشته ۳۳۰۰ شغل برای مددجویان این سازمان ایجاد شد و امسال هم با آغاز اجرای ۲‌هزار طرح اشتغال‌زایی توسط این زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام، ۶‌هزار شغل تا پایان سال ایجاد خواهد شد.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: امروز هم با ورود قابل‌تحسین بنیاد ۱۵‌خرداد، ۲۷ هزار ویلچر را به‌دست معلولان نیازمند خواهیم رساند که قطعا کمک بزرگ و موثری برای خانواده مددجویان خواهد بود.

رئیس بهزیستی در پایان عنوان کرد: تولید واکسن کووایران‌برکت و آزمایش موفقیت‌آمیز آن یک افتخار جهانی برای مردم ایران در عرصه علمی شد و امیدواریم با تولید و توزیع این واکسن هرچه سریع‌تر این ویروس هم از کشور ریشه‌کن شود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری توسط مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و رئیس بهزیستی به امضا رسید.