به گزارش خبرگزاری مهر طبق اعلام مرکز آمار ایران، در فاصله سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۰ تعداد زنان و مردان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر تقریبا برابر یا نزدیک بود که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ این شکاف به رقمی بیش از ۲/ ۱میلیون نفر به نفع زنان برسد. جمعیت زنان و مردان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۳۵ به‌طور برابر و ۴/ ۰ میلیون نفر بود که این رقم در سال ۴۵ به ۵/ ۰ میلیون نفر رسید. جمعیت زنان و مردان سالمند ۶۵ سال و بیشتر در سال ۶۵ به ترتیب ۷/ ۰ میلیون نفر برای زنان و ۸/ ۰ میلیون نفر برای مردان سالمند بود.

همچنین جمعیت زنان و مردان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۰ برابر و ۲/ ۲ میلیون نفر بود که این رقم در سال ۹۵ رقم ۵/ ۲ میلیون نفر برای زنان و ۴/ ۲ میلیون نفر برای مردان سالمند بود. جمعیت زنان ۶۵ ساله و بیشتر در سال ۱۴۰۰ به ۳ میلیون نفر می‌رسد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۳۵ تنها ۴ درصد از جمعیت کل کشور در سنین ۶۵ ساله و بیشتر بود، اما با گذشت زمان، سهم جمعیتی آنها رو به افزایش است به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ تقریبا یک‌پنجم از جمعیت کشور یعنی ۱۹درصد، این سنین را تجربه کنند.

در سال ۱۳۳۵ جمعیت ۶۰ ساله کشور ۲/ ۶ درصد و جمعیت ۶۵ساله و بیشتر ۴درصد بود که این رقم در سال ۶۵ کاهش داشته به ترتیب به ۴/ ۵ درصد و ۱/ ۳ درصد رسید. جمعیت ۶۰ ساله و بیشتر در سال ۹۰ به ۲/ ۸درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر به ۸/ ۵درصد رسید که این رقم در سال ۹۵  بازهم روند افزایشی داشته و به ترتیب به ۳/ ۹ درصد و ۱/ ۶درصد رسید. همچنین براساس اعلام مرکز آمار ایران جمعیت ۶۰ ساله و بیشتر کشور در سال ۱۴۰۰ به ۴/ ۱۰درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر به ۷/ ۶درصد می‌رسد. طبق پیش‌بینی مرکز آمار ایران جمعیت ۶۰ ساله و بیشتر در سال ۱۴۳۰ به ۱/ ۲۶درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر به ۷/ ۱۸درصد افزایش خواهد یافت.