به گزارش «ایسنا»، مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران که در حاشیه نشست شورای معاونان این اداره کل سخن می‌گفت، اظهار کرد: در سطح کشور بیش از ۵۵ هزار کارگاه درخواست بخشودگی جرایم را داشتند. از این تعداد ۲هزار و ۶۱۱ درخواست در سطح شعب اداره‌کل غرب تهران بزرگ ثبت شد که بیشترین درخواست بخشودگی جرایم ثبت‌شده به‌ترتیب در شعب ۲۵ با ۵۱۳ فقره، شعبه یک با ۲۷۵ فقره، شعبه ۱۸ با ۲۵۸ فقره و شعبه ۲۸ با ۲۳۱ فقره بوده است.

امیری‌گنجه، میزان بخشودگی جرایم کارگاه‌های تهرانی را بیش از یک هزار میلیارد دانست و گفت: بیش از نیمی از کارگاه‌های بحران‌زده تحت پوشش اداره کل غرب تهران بزرگ که شرایط استفاده از طرح بخشودگی جرایم تامین اجتماعی را داشتند، از این قانون بهرمند شدند.  وی هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارگاه‌ها را کمک به کارگاه‌های بحران‌زده دانست و تاکید کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم با توجه به نام‌گذاری سال۱۴۰۰ به‌عنوان «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری بوده است. امیری‌گنجه تاکید کرد: با شروع تحریم‌های ظالمانه از سال ۱۳۹۶ و پاندمی کرونا و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌ منظور مساعدت به کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و در اجرای بند «ث» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ بیش از ۱۸۵ هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل قرار دارد که از این مجموع ۸۰ هزار کارگاه فعال هستند. وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش این کارگاه‌ها را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانست.