از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ از محل این نوع قراردادها ۸/ ۱۱ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۳ هزار طرح معرفی‌شده از سوی بانک‌ها اختصاص یافته و به حساب آنها واریز شده است. اما از سال ۱۳۹۴ تاکنون صندوق توسعه ملی برای سپرده‌گذاری ریالی اقدام کرد که در بانک‌های خصوصی، دولتی و موسسات مالی بوده‌ است. در همین راستا تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۵/ ۶۲ هزار میلیارد تومان از محل تسعیر منابع ارزی صندوق به بانک‌ها و موسسات سپرده‌پذیر برای انجام تکالیف تخصیص داده شده است.

از مبلغ سپرده‌گذاری‌شده، ۸/ ۵۲ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۴ درصد مربوط به اجرای قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین قانون بودجه است.

حدود ۷/ ۹ هزار میلیارد تومان نیز (معادل ۱۶ درصد) به اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اختصاص پیدا کرده است.  صندوق توسعه ملی از سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است و براساس قانون برنامه پنج‌ساله توسعه، سالانه سهمی از درآمدهای ناشی از فروش نفت و گاز و فرآورده‌های آن جهت ذخیره‌ برای نسل آینده و همچنین به‌کارگیری در راستای توسعه کشور در آن ذخیره و براساس ضوابط تعیین‌شده در جهت تامین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قالب تسهیلات ارزی و ریالی در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.