مدیرکل راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۶ هزار سرباز دوره‌های آموزشی را سپری کردند، گفت: این افراد ۱۴ درصد کل آموزش‌دیدگان را شامل می‌شوند.

عرفان‌منش به جزئیات طرح «سرباز ماهر» اشاره کرد و گفت: این طرح شامل مهارت‌های شغلی و شایستگی می‌شود. مهارت‌های شغلی مرتبط با مهارت‌های لازم برای ورود به یک شغل و مهارت‌های شایستگی بیشتر ناظر بر بخش‌های تکمیلی است. او اضافه کرد: برای سربازها در بخش‌های اقتصادی مختلف شامل صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر آموزش‌ها را ارائه می‌کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نیروهای مسلح گفت: از سال ۹۶ که قرارگاه مهارت‌آموزی به دستور رهبر معظم در ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفت، پیگیری توسعه‌ای کمی و کیفی مهارت‌آموزی سربازان با نهادهای مختلف مورد توجه قرار گرفت. او بیان کرد: با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی برداشته است.

مدیرکل راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: اکنون هفت هزار کارگاه فنی و حرفه‌ای در سطح پادگان‌ها فعال است تا به سربازان آموزش‌های مهارتی در رسته‌های شغلی مختلف ارائه کند.