در این رابطه، علی سرزعیم، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی و معاون امور اقتصادی سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای طرح افزایش یارانه نقدی باید بررسی شود که آیا دولت منابع جدیدی را برای افزایش یارانه اختصاص داده است و آیا تحریم‌‌‌ها لغو شده است یا خیر. ضمن اینکه به نظر نمی‌‌‌آید این موارد اتفاق افتاده باشد.  او ادامه داد: دولت می‌تواند با کنترل راه‌‌‌های فرار مالیاتی، حذف یارانه دهک‌‌‌های بالای جامعه و واقعی‌‌‌سازی قیمت حامل‌‌‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز و بنزین، منابع افزایش یارانه نقدی را فراهم سازد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نابرابری ثروت در ایران شدید است، تاکید کرد: باز توزیع، هزینه‌‌‌های سنگینی دارد که اگر مدیریت نشود، به کاهش قدرت خرید منجر می‌شود. او گفت: طرح افزایش یارانه نقدی مسیر دشواری است که باید برنامه جامع آن توسط کارشناسان اقتصادی و فعالان در این عرصه ارائه شود و سپس مورد بررسی قرار گیرد.

سرزعیم با تاکید بر اینکه افزایش یارانه نقدی باعث تورم نمی‌شود، ادامه داد: یارانه شکلی از کمک مالی برای یک کالا یا خدمتی است که به مردم داده می‌شود، به عنوان مثال، دولت بنزین ارزان‌قیمت را در اختیار مردم قرار داده بود که اکنون می‌‌‌خواهد این یارانه را ندهد و به جای آن مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهد.

او بیان کرد: خدمات یارانه‌‌‌ای دولت روی حامل‌‌‌های انرژی زیاد بوده است و با اصلاح این روند می‌تواند به افزایش یارانه نقدی بپردازد. این استاد اقتصادی اضافه کرد: با افزایش مبلغ یارانه نقدی، قدرت خرید مردم بالا می‌رود و به نفع دهک پایین جامعه است. سرزعیم با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۰سال از پرداخت یارانه نقدی در کشور می‌‌‌گذرد، گفت: اصلاح یارانه‌‌‌ها، افزایش یارانه محرومان و نیازمندان و قطع یارانه ثروتمندان یکی از راهکارها در این عرصه است.