مصطفی بغدادی در برنامه «چشم‌انداز» شبکه ایران‌کالا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند، در مورد موانع رشد و توسعه این شرکت‌ها اظهار کرد: ضعف مدیریتی و تیم‌‌‌سازی از جنس بازاریابی از مهم‌ترین عوامل شکست و خروج کسب و کارهای نوپا و کوچک از بازار است. او با بیان اینکه ضعف مدیریتی و تیم‌‌‌سازی از مهم‌ترین چالش‌های کسب‌وکارهاست، گفت: حدود ۲۵‌درصد کسب‌و‌کارهای نوپا در دنیا طی یک سال ابتدایی از بازار خارج و دچار شکست می‌‌‌شوند و ۷۵‌درصد آنها نیز در پایان سال دهم در بازار حضور ندارند که وقتی دلایل شکست آنها را بررسی می‌‌‌کنیم، می‌‌‌بینیم که مشکل فقط تامین مالی نیست، بلکه ضعف مدیریتی و تیم‌‌‌سازی است. مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور هنوز به مرحله ایده‌‌‌آل نرسیده‌‌‌ایم، گفت: البته بحرانی هم در این مسیر وجود ندارد. بغدادی تصریح کرد: صندوق نوآوری از آذر ۹۷ تا پایان دی ۱۴۰۰ حدود ۲۲‌هزار میلیارد تومان خدمات مالی (ضمانت‌‌‌نامه و تسهیلات) به اکوسیستم نوآوری اختصاص داده که از این رقم ۱۴‌هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی، اهرم شده است. او با اشاره به شکل گرفتن صندوق‌های پژوهش و فناوری در تمامی استان‌‌‌های کشور گفت: در حال حاضر ۶۵ صندوق پژوهش و فناوری در سراسر استان‌‌‌های کشور فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۰۰۰‌میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری در اختیار این صندوق‌ها قرار گرفته است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه این صندوق به واسطه دانش‌بنیان‌‌‌ها به عنوان یک نهاد تامین‌‌‌کننده مالی تاسیس شده است، اظهار کرد: بخشی از خدمات این صندوق شامل ارائه ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌، خدمات توانمندسازی، سرمایه‌گذاری و هم‌‌‌سرمایه‌گذاری است که جملگی در خدمت توسعه زیست‌‌‌بوم نوآوری در کشور طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.

بغدادی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری از آذر ماه ۹۷ تاکنون حدود ۱۸‌هزار فقره خدمت توانمندسازی به ارزش ۶۵‌میلیارد تومان به دانش‌بنیان‌‌‌ها ارائه کرده و بیش از ۶‌هزار میلیارد تومان نیز ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر کرده است.