او ادامه داد: به‌رغم همه تلاش‌‌‌هایی که در طول ۴۳ سال گذشته در لرستان انجام شده اما این استان نیازمند مدیریت جهادی ویژه برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات است. معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم نیاز به تلاش مجدانه و مدیریت جهادی است تا نقایص گذشته برطرف شوند. رعیتی‌‌‌فرد عنوان کرد: مصداق مدیریت جهادی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم اما در دوره‌‌‌ای از این مدیریت جهادی استفاده نشد و امروز دچار مشکلاتی هستیم که باید مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیریت جهادی را در انجام وظایف محوله به آنها عملیاتی کنند. او افزود: امروز باید از ظرفیت‌‌‌ها و لحظه‌‌‌لحظه بهره برد تا منشأ و الگوی ما کار باشد و در لرستان با وجود همه پتانسیل‌‌‌ها نیازمند تلاش ویژه‌‌‌تری هستیم. معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در لرستان با داشتن موقعیت استراتژیک، ظرفیت کشاورزی و دامپروری، باید تلاشی ویژه و برنامه‌‌‌ای مدون‌‌‌تر و دقیق تدوین شود تا از این محرومیت خارج شود.

تعیین حقوق و دستمزد کارگران در حال بررسی است

رعیتی‌فرد با بیان اینکه تعیین حقوق و دستمزد کارگران مورد تاکید رئیس‌جمهور بوده و برای سال آینده در حال بررسی است، بیان کرد: همچنین تامین مسکن کارگران و ایجاد امنیت شغلی آنان از سیاست‌های دولت است که این مهم با مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌‌‌روزی مدیران محقق خواهد شد. او در ادامه بر افزایش ایمنی در حوزه کار و کاهش حوادث با ارائه آموزش‌‌‌ تاکید و بیان کرد: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما در دستور کار قرار دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکای اجتماعی دارد که تصمیم صحیح در این خصوص می‌تواند به بهبود مسائل کمک شایانی داشته باشد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هم‌‌‌اکنون ۵۵‌میلیون نفراز جمعیت کشور، جامعه مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که باید برای رفاه آنها تلاش کرد. بنابراین هماهنگی بین ۱۰ تا ۱۱ دستگاه زیرمجموعه این وزارتخانه می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. رعیتی‌‌‌فرد عنوان کرد: ۱۰‌میلیون و ۷۰۰‌هزار نفر بیمه شده اجباری، ۶/ ۳‌میلیون نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی، ۶/ ۱‌میلیون نفر بازنشسته خدمات کشوری و صندوق بازنشستگی و ۵/ ۲‌میلیون نفر بیمه‌‌‌شدگان صندوق روستایی و عشایری هستند.