تحویل چهل هزارمین واحد مسکن برکت

عارف نوروزی افزود: ۱۳هزار واحد از این ۴۰‌هزار مسکن، مختص محرومین، ۲۰هزار واحد برای سیل‌‌‌زدگان، ۴۴۰۰ واحد برای زلزله‌‌‌زدگان و ۲۶۰۰ واحد هم برای خانواده‌‌‌های دارای دو معلول و بیشتر و بانوان سرپرست خانوار است. او با تاکید بر سیاست ستاد مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر ۷‌هزار گروه جهادی و مردمی در کشور و ۵‌هزار خیریه و امنای مساجد با بخش‌‌‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام همکاری دارند. این گروه‌‌‌ها بهتر از هرکسی جامعه هدف را می‌‌‌شناسند و همین استفاده و تکیه به ظرفیت اجتماعی، رضایت مردمی از خدمات را هم به همراه داشته است. نوروزی با بیان اینکه مدارس و خانه‌‌‌های ساخته شده توسط ستاد اجرایی در زلزله‌‌‌های اخیر آسیبی ندیدند افزود: ستاد اجرایی فرمان امام هم سرپناه برای محرومان می‌‌‌سازد و هم این سرپناه را مطمئن و محکم می‌‌‌سازد تا مردم را از حوادث و آفت‌‌‌های بعدی مصون نگه دارد و این یک وظیفه و تکلیف برماست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر نهادهای انقلابی به‌ویژه ستاد اجرایی فرمان امام نبودند بسیاری از امورات مهم کشور در این سال‌ها بر زمین می‌‌‌ماند. اکبر نیکزاد افزود: احیای کارخانه‌‌‌ و کارگاه‌‌‌های تعطیل‌‌‌شده، ساخت مسکن محرومین و آسیب‌‌‌دیدگان از سیل و زلزله و صرف درآمدها برای رفع محرومیت‌‌‌ها، بخشی از خدمات شبانه‌‌‌روزی ستاد اجرایی فرمان امام است. ستاد همیشه درکنار مردم بوده و هرجا در کاری گره‌ای ایجادشده، کمک‌های ستاد راهگشا بوده است. نیکزاد با تاکید بر اینکه نتیجه تفاهم و همکاری بین نهادهایی مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و بهزیستی و بنیاد مستضعفان، ساخت و تحویل مسکن و خدمت به محرومین است، گفت: چند روز پیش برای زلزله اندیکا با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تماس گرفتم و با اینکه قبلا هم دراین زمینه کمک کرده بودند مجددا در پی درخواست مردم برای کمک اعلام آمادگی کردند. تمام نهادهای انقلابی در خدمت‌‌‌رسانی به مردم فعال هستند و این یک افتخار و مایه‌‌‌عزت است.

رئیس سازمان بهزیستی هم در این مراسم با بیان اینکه این مراسم شکرانه یک حرکت جهادی در کشور برای ایجاد نهضت خانه‌‌‌دار کردن محرومین است گفت: در حال حاضر سه موضوع مسکن، معیشت و اشتغال در سبد زندگی خانوارها حرف اول را می‌زنند که مسکن اصلی‌‌‌ترین آنهاست. علی‌‌‌محمد قادری افزود: در سال‌های اخیر در راستای تامین مسکن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، ساخت مسکن برای ۱۴هزار و ۳۰۰ خانوار که دارای دو معلول یا بیشتر بودند با کمک ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد که تا امروز ۲۵۰۰ واحد پایان یافته و در ماه‌‌‌های آتی هم ۳۳۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید. او افزود: ستاد اجرایی فرمان امام با ورود به بحث ساخت مسکن محرومین کار بزرگی کرد، ما قدردان زحمات و نگاه جهادی مدیران ستاد اجرایی در سال‌های اخیر هستیم و امیدوارم نهضت ملی ساخت مسکن محرومین با کمک ستاد و دولت سیزدهم در کشور عملیاتی شود. مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم تاکید کرد: بنیاد برکت از ابتدای فعالیت خود در حوزه عمرانی و زیرساختی فعالیت‌های متعدد و گسترده‌‌‌ای داشته و تاکنون در زمینه ساخت مدرسه، مسکن محرومین، مساجد و مراکز فرهنگی در مناطق روستایی و محروم کشور پروژه‌‌‌های متعددی را تحویل داده است.

محمد ترکمانه افزود: تاکنون آبرسانی به ۱۴۰۰ نقطه در کشور توسط بنیاد برکت انجام شده و آبرسانی به۱۶۰۰ نقطه هم در دست بررسی و انجام است. او تاکید کرد: ساخت و تعمیر مسکن برای آسیب‌‌‌دیدگان از سیل و زلزله و حوادثی ازاین قبیل و ساخت مسکن برای خانواده‌‌‌های دارای دو معلول به بالا و خانواده‌‌‌های محروم کشور از دیگر خدمات بنیاد برکت است. در ادامه این مراسم و در ارتباطی ویدئوکنفرانسی، چهل‌هزارمین واحد مسکونی برکت تحویل مادر شهید حسین‌‌‌زاده از زلزله‌‌‌زدگان سی‌‌‌سخت ایلام شد. مادر شهید حسین حسین‌‌‌زاده دراین ارتباط زنده، با قدردانی از رهبرانقلاب و پیگیری ایشان از وضعیت زلزله‌‌‌زدگان، کمک ستاد اجرایی فرمان امام به مردم این منطقه پس از وقوع این حادثه را موجب آرامش‌خاطر و رضایت مردم دانست.