افزایش توان داخلی‌سازی کارتخوان‌های تولیدی توسن‌تکنو

در حال حاضر کارتخوان‌های تولیدی توسن‌تکنو دارای گواهی عمق تولید داخلی ۵۳ درصد و ماشین‌های بانکی این شرکت نیز گواهی عمق تولید داخلی ۵۸ درصد دارند. به گفته دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو، با راه‌اندازی این سایت تولید تاکنون در حوزه بانکی حدود ۳۰ درصد و در حوزه پرداخت نزدیک به ۱۰ درصد خروج ارز از کشور کاهش یافته است. وی هدف این شرکت را کامل‌تر‌کردن تولید داخلی پایانه‌های پرداخت اعلام کرد که شامل بورد، بخش‌های الکترونیکی و مکانیکی نیز خواهد شد.این در حالی است که در برخی موارد  شاهد واردات ماشین‌های بانکی دست دوم به کشور هستیم که  پس از راه‌اندازی هزینه‌های زیادی را به ذی‌نفعان آن تحمیل می‌کند، اما شرکت توسن‌تکنو توانسته است با تولید داخلی، علاوه بر اشتغال‌زایی، محصولاتی با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر را به بازار عرضه کند و این کاهش قیمت در حوزه ماشین‌های بانکی بیشتر از پایانه‌های پرداخت است.

در این نشست مهندس حمید همتی قائم‌مقام مدیرعامل توسن‌تکنو به توانایی تولید بیش از ۴۰۰ هزار پایانه پرداخت و همچنین توانایی تولید بیش از ۸۰ درصد تقاضای بازار توسط توسن‌تکنو اشاره کرد. همچنین به توانایی تولید بیش از ۲۰ هزار ماشین خودگردان در سال و توانایی تولید بیش از ۵۰ درصد تقاضای بازار توسط توسن‌تکنو اشاره شد و تجربه توسن‌تکنو با گذشت نزدیک به دو سال از راه‌اندازی این سایت تولید مرور شد.

از جمله دغدغه‌های مطرح شده در این مراسم، تعیین مکانیزم‌های تشویقی برای تولیدکنندگان داخلی نظیر جلوگیری از ورود پایانه‌های پرداخت و ماشین‌های بانکی دست دوم به کشور و ایجاد کارتابل فنی برای عدم تخصیص ارز به بازرگانان و شرکت‌های بازرگانی برای واردات محصولات به صورت کامل بود.

این مراسم در حالی برگزار شد که نزدیک به ۲ سال از راه‌اندازی سایت تولید توسن‌تکنو گذشته است و در حال حاضر به‌صورت مستقیم ۱۰۰ نفر و به‌صورت غیرمستقیم ۳۵۰ نفر در فرآیند تولید ماشین‌های بانکی و پایانه‌های پرداخت نقش ایفا می‎‌کنند. این در حالی است که در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر سرمایه انسانی در توسن‌تکنو و کسب‌وکارهای زیرمجموعه آن در حال فعالیت هستند.