رونمایی از محصول جدید داخلی‌سازی شده کروز

شرکت کروز توانسته در ۵ نسل ECU  را به صورت صد درصدی داخلی‌سازی کند که شامل طراحی و صحه‌گذاری سخت افزار و نرم‌افزار، آزمون‌های متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است. همچنین با توجه به دانش موجود و برحسب درخواست خودروساز امکان اضافه‌کردن توابع جدید از قبیل خودروهای دوگانه‌سوز و آپشن‌های جدید از قبیل توربوشارژ و ... به صورت کامل امکان‌پذیر است.

با اشاره به نحوه تاثیرگذاری CU نسل جدید کروز در ارتقای استاندارد آلایندگی در خودروها  می‌توان گفت  با استفاده از  CU  با میکروپروسسور ۳۲ بیتی که از آن به نسل جدید ECU تولید شده در کروز یاد می‌شود، در واقع از تکنولوژی بالاتری در سیستم مدیریت موتور می‌توان بهره گرفت که با استفاده از استراتژی‌ها و توابع کنترلی پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر در کنار کالیبراسیون دقیق می‌توان سطح استاندارد آلایندگی خودروها را افزایش و آلاینده‌های خروجی از اگزوز را کاهش داد. در مورد تاثیرگذاری ECU نسل جدید برکاهش مصرف سوخت در خودروها عنوان می‌شود  میزان مصرف سوخت خودروها بیش از هر چیز به فناوری استفاده شده در طراحی و تولید موتور باز می‌گردد، البته ECU بر میزان مصرف سوخت تاثیر موثری دارد که با استفاده از محاسبات دقیق‌تر و استراتژی‌های کنترلی پیچیده‌تر، امکان بهبود مصرف سوخت را تا حد زیادی فراهم می‌آورد؛ کما اینکه یکی از اهداف سیستم مدیریت موتور کاهش مصرف سوخت است و ECU نسل جدید شرکت کروز با در برداشتن کالیبراسیون دقیق، این امکان را فراهم می‌آورد.

هم‌اکنون سیستم مدیریت موتور شامل ECU نسل جدید شرکت کروز برای موتورها و خودروهای مختلف با هدف دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو ۵ کالیبره شده و آماده تامین است.

سازمان محیط‌زیست مجوز شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴ را برای سال آینده صادر نمی‌کند، چرا که خودروسازان طبق قانون باید در سال ۹۶ استاندارد خودروهای تولیدی خود را به یورو ۵ ارتقا می‌دادند و این موضوع به تعویق افتاده که مطابق قانون هوای پاک از ابتدای سال ۹۹ باید تمامی خودروهای تولیدی داخل کشور مطابق استاندارد یورو ۵ به بازار عرضه شوند.