به گزارش «دنیای اقتصاد»، ۱۲۰ دستگاه خودروی هن تنگ و حدود ۱۰ دستگاه خودروی فوتون در حالی به مشتریان شرکت عظیم خودرو تحویل داده می‌شود که این شرکت بالای ۳هزار خودرو معوقه در تحویل این خودروی چینی دارد، پیش‌تر نیز قوه قضائیه با طرح کلاهبرداری این شرکت خودرویی، مدیرعامل و صاحب این شرکت را دستگیر کردند، حال با تسهیل قوه قضائیه در این پرونده و آزادسازی بخشی از اموال شرکت عظیم خودرو، این شرکت موفق به واردات قطعات سفارشی خود از شرکت هن‌تنگ شده و تا چند روز آینده ۱۲۰ خودرو را تحویل مشتریان خود می‌دهد.

شرکت عظیم خودرو تولید هن تنگ X۷ و X۵ را به صورت CKD انجام می‌دهد و این به آن معناست که قطعات خام پِرِس شده، تریم داخلی، قطعات فنی و… از چین به ایران ارسال می‌شود و با توجه به خط تولید مکانیزه و دستی عظیم خودرو، جوش قطعات بدنه و ساخت اتاق، رنگ‌آمیزی خودرو، نصب تریم داخلی و قطعات فنی در این شرکت انجام می‌شود.

خط تولید این شرکت در بروجرد به خاطر تجهیز انجام شده و سامانه مکانیزه خود می‌تواند در هر ساعت ۱۰ دستگاه هن تنگ را تولید کند و به عبارت ساده، در سه شیفت کاری ظرفیت تولید بیش از ۱۵۰ دستگاه هن تنگ در روز برای عظیم خودرو فراهم است.

هن تنگ یک نشان خودروسازی چینی است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این کمپانی نوپا با بهره‌گیری از دانش فنی دیگر خودروسازان چینی و همچنین همکاری با برخی ژاپنی‌ها، توانسته مانند سایر چینی‌ها سرعت رشد زیادی را در کوتاه مدت تجربه کند. هن تنگ X۷ در حال حاضر بزرگ‌ترین کراس اور این نشان چینی است که در سال ۲۰۱۶ به بازار این کشور معرفی شد.

هن تنگ X۷ که اولین محصول تولیدی این خودروساز در ایران است، با قوی‌ترین پیشرانه خود یعنی موتور ۲ لیتری توربو ۱۹۰ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به خط تولید عظیم خودرو آمده است، توان این پیشرانه به وسیله جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته وارد چرخ‌های جلوی این کراس اور می‌شود.