در این طرح که با هدف حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی است، اعضا با پرداخت سهم ماهانه خود، از تسهیلات بانک بیش از رقم واریزی و تا دوبرابر برخوردار می‌شوند. تعداد اعضای گروه درخواستی باید ۵،۱۰،۱۵ و ۲۰ نفر باشند و متقاضیان مبلغ سهم را به طور ثابت مشخص می‌کنند. البته این طرح برای صندو‌ق‌هایی با هر تعداد قابل ارائه است. اعضا باید ۱۰مرحله به صورت مستمر پرداخت داشته باشند و از ماه سوم، پرداخت وام شروع می‌شود. مدت بازپرداخت تسهیلات بانک ۲۲ماه است و در صورتی که اعضا سهم اندوخته خودشان را برداشت نکنند می‌توانند دوباره وام بگیرند در غیر این صورت می‌توانند سهم خود را پس از تسویه وام، دریافت کنند. البته در صورت تمایل هریک از اعضا، استمرار همکاری به صورت فردی نیز مطابق شرایط قبلی امکان‌پذیر است.

کارمزد وام پرداختی از محل سهم اندوخته اعضا، ۲درصد و از محل منابع حمایتی بانک ۴ درصد است و به هر یک از اعضا، حداکثر دو نوبت تسهیلات، از محل اندوخته اعضا و از محل منابع بانک پرداخت می‌شود. برای نمونه اگر حق عضویت ماهانه هر نفر ۵۰۰ هزار تومان  باشد، هر یک از اعضا می‌توانند از دو فقره وام ۵ میلیون تومانی (جمعا ۱۰ میلیون تومان) در یکی از ماه‌های چهارم تا سیزدهم بهره‌مند شوند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شیوه دیگری نیز برای ارائه این وام دارد که براساس آن مبلغ حق عضویت در ابتدای هر ماه را مدیر صندوق (سرگروه) مشخص می‌کند و اعضا موظف به واریز آن حداکثر تا روز دهم هر ماه هستند. در این طرح  صندوق‌های خانوادگی با هر تعدادی می‌توانند به عنوان گروه شرکت کنند.شروع پرداخت وام به معرفی‌شدگان، پس از تکمیل مدارک و در پایان هرماه خواهد بود و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات پرداختی از محل طرح اندوخته خانواده مدل دوم، ۳۶ ماه است. هر یک از اعضا در صورت تمایل به تسویه زودتر از موعد، می‌توانند پس از بازپرداخت ۷۵ درصد اقساط وام اعطایی، مبلغ حق عضویت واریزی خود را برداشت کنند یا از تسهیلات مشابه مطابق سیاست اعتباری بانک بهره‌مند شوند. حداقل مبلغ حق عضویت انتخابی جهت واریز ماهانه، یکصد هزار تومان است و حداکثر تسهیلات اعطایی به هر فرد ۲۰ میلیون تومان (از محل منابع بانک) و ۲۰ میلیون تومان (از محل اندوخته اعضا) جمعا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود و پرداخت وام مدل دوم منوط به معرفی یک ضامن است.