«هلدینگ فناپ» بر همین اساس تا امروز تلاش کرده است زیست‌بوم دیجیتال را در کشور با تمرکز بر توسعه راهکارهای مالی و با مشارکت همه بازیگران و ذی‌نفعان توسعه دهد؛ این شرکت توانسته برای بازآفرینی زیست‌بوم دیجیتال در جذب سرمایه، طراحی مفهومی، توسعه‌ راهکارها، ایجاد و عرضه خدمات مالی و پولی، سامان‌دهی زیرساخت‌ها، پشتیبانی از بازیگران زیست‌بوم و نیز در ایجاد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان داخلی و خارجی به‌عنوان تسهیل‌گر گامی موثر بر دارد.در حال حاضر گردشگری با ضریب رشدی بالاتر از ضریب رشد توسعه کشور و ضریب نفوذ پایین فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات از ظرفیت‌های بالایی برای ارزش‌آفرینی در اقتصاد ملی بهره‌مند است که می‌توان از ظرفیت‌های بالای کسب‌وکاری این بخش استفاده بهینه‌ کرد.

با همین هدف هلدینگ فناپ از سال ۱۳۹۵، مطالعات زیرساختی برای بازآفرینی زیرساخت صنعت گردشگری الکترونیک را در سه حوزه نودهای حمل‌ونقل، اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری آغاز کرد تا با شناسایی معضلات بازیگران، راهکاری فناورانه برای رفع آنها یافته تا در نهایت به سهولت و لذت تجربه‌ سفر گردشگران منجر شود و به‌عبارتی زیرساخت زیست‌بوم گردشگری الکترونیک را بازآفرینی کند.

بر همین اساس نیز هلدینگ فناپ تولید و توسعه پنج محصول تحت عنوان «منظومه گردشگری فناپ» را مبنای کار خود قرار داده است که چهار محصول آن B۲B و یک محصول‌ نیز B۲C است که همگی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های یکپارچه‌ فنی و مالی فناپ تولید شده و به‌طور مستمر در حال توسعه هستند. به گفته طراحان این نرم‌افزارها نخستین آنلاین‌سازی قطعی ارتباط آژانس و هتل با گردشگر از این طریق رقم خورده است. این در حالی است که تا قبل از رونمایی چنین نرم‌افزاری در کشور ارتباط بین هتل‌ها و کانال‌های فروش به‌صورت آفلاین بوده و به‌دلیل به‌روز نبودن قیمت و ظرفیت‌ها، احتمال تغییر یا لغو رزروی که توسط مسافر صورت گرفته وجود داشته است.

حالا با ورود چنین سامانه آنلاین رزرواسیونی می‌شود به نرم‌افزار هتل متصل شده و قیمت و ظرفیت لحظه‌ای اتاق دریافت را کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا مسافر از این طریق در لحظه بتواند به‌صورت کاملا قطعی رزرو خود را ثبت کند. آژانس‌ها نیز با مشاهده‌ نرخ و ظرفیت‌های لحظه‌ای هتل‌ها می‌توانند مدیریت بهینه‌تری برای رزرو اتاق مشتری داشته باشند.  در کنار چنین خدماتی وجود یک راهنمای سفر نیز می‌تواند تکمیل‌کننده این بسته باشد که مسافر پس از رزرو آنلاین محل اقامت و وسیله حمل و نقل خود می‌تواند اطلاعاتی همچون جاذبه‌های گردشگری، هزینه‌ها و... را به دست آورده و براساس اطلاعات به دست آمده برنامه‌ریزی درستی در طول سفر داشته باشد که روبین‌زی این نقش را ایفا خواهد کرد. به همین دلیل هم می‌توان امیدوار بود چنین نرم‌افزارهایی بتوانند یک گام بزرگ و موثر به سمت هر چه صنعتی و دیجیتالی شدن گردشگری باشند. گامی که نتیجه‌اش را می‌توان رهایی از تک‌محصولی بودن اقتصاد و در به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور نیز شاهد بود.