به گزارش «دنیای اقتصاد»، یکی از روش‌های موثر در این زمینه، استفاده از عایق دمایی در ساختمان‌ها است. بدون شک  پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی  به علت میزان ظرفیت گرمایی و مقاومتی که در برابر انتقال گرما و سرما دارند، در کاهش بار حرارتی و برودتی و در نتیجه عدم نیاز به استفاده بیشتر از سوخت‌های فسیلی در ساختمان‌ها نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند. به این مزیت جلوگیری از ورود صدای بیرون به داخل ساختمان‌ها را هم باید اضافه کنیم. 

شرکت پنجره‌ساز صنعت یکی از شرکت‌های باسابقه در زمینه تولید پنجره‌های UPVC است که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است و تدوین بسیاری از استانداردهای امروز صنعت در و پنجره مرهون تلاش‌های این شرکت در همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است. جلالی‌پور، مدیر عامل این شرکت و دبیر انجمن 

در و پنجره UPVC می‌گوید: به دلیل قدمتی که شرکت ما در زمینه تولید پنجره دارد، یکی از اعضای موثر برای تدوین مبحث 19 مقررات ملی ساختمان بوده‌ایم. ما  از ابتدای فعالیت‌مان کیفیت مداوم را در دستور کار قرار داده‌ایم و به همین خاطر پس از گذشت دو دهه هنوز هم در بازار حضور داریم. این در حالی است که شرکت‌های کمیت‌محور امروز و در شرایطی که خبری از رونق ساخت و ساز سال‌های دورتر نیست، از چرخه بازار خارج شده‌اند.وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر ماشین‌آلات این صنعت توسط کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین تولید می‌شوند اما با توجه به اینکه آلمان حرف اول را در این زمینه می‌زند، دستگاه‌های ما از آلمان خریداری شده‌اند.