تعداد تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان واجد شرایط در سال گذشته ۲ میلیون و۲۰۰ هزار فقره به مبلغ ۲۸۱ هزار میلیارد ریال بوده است. مصارف سال ۹۷ یا همان تسهیلات پرداخت شده به میزان ۱۶۴ هزار میلیارد ریال بود. مجموع تعداد مشتریان بانک از آذرماه ۱۳۸۶ تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ به میزان ۸ میلیون و۵۳۱ هزار و ۶۸۴ نفر است. مجموع تعداد تسهیلات پرداخت شده نیز در این مدت ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۰۹ فقره و مجموع مبالغ تسهیلات پرداخت شده نیز ۵۷۵ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال اعلام شده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بررسی علل افزایش مشتریان این بانک سه عامل را به‌عنوان اصلی‌ترین موارد نام برد. نخستین مورد قرض‌الحسنه بودن بانک مهر ایران و کارمزد پایینی است که به تسهیلات اعطایی از سوی این بانک تعلق می‌گیرد. عامل دوم در نظر گرفتن طرح‌های تسهیلاتی مختلف برای طیفی از مشتریان است که بیشترین نیاز را به تسهیلات قرض‌الحسنه داشته‌اند.

بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و... از جمله اقشاری هستند که بانک مهر ایران طرح‌های مختلف تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته است. عامل سوم نیز گسترش چشمگیر ابزارهایی است که در حوزه بانکداری الکترونیک دسته‌بندی می‌شوند. این ابزارها که از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین و از طریق موبایل تا احراز هویت بر اساس کارت ملی و اثر انگشت در شعب بانکی را در برمی‌گیرد، باعث تسریع در فرآیندهایی است که یک مشتری برای عملیات‌های مختلف بانکی باید انجام دهد. بی‌نیازی از مراجعه به شعب برای بسیاری از امور نیز بر افزایش رضایتمندی مشتریان بانک موثر بوده است.

همچنین بانک مهر ایران در همکاری با بنیاد مسکن، تسهیلاتی به خانوارهای روستایی تخصیص داده تا با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، کمتر شاهد بی‌خانمان شدن مردم در هنگام بروز سوانح طبیعی باشیم.