«ایوند» در روزهای کرونایی تعطیل نیست

  «ایوند» چه خدماتی ارائه می‎دهد؟

در واقع، «ایوند» اطلاعات مربوط به همایش، کارگاه آموزشی یا یک وبینار در زمینه‎های مختلف را به دست مخاطبان خاص آن می‎رساند. این استارت‎آپ اطلاعات مهم برای شرکت‌کننده از قبیل مکان رویداد، زمان‌بندی و سخنرانان مهمان را یکپارچه‌سازی کرده و فرآیند ثبت‎نام، واریز وجه و شرکت آنها در رویدادها را سرعت بخشیده و تسهیل کند.

  بازار خدمات «ایوند» به چه صورت است؟

تا پیش از جدی‌شدن بیماری کرونا در ایران، یعنی تا هفته دوم اسفندماه، «ایوند» به طور میانگین برگزاری یک سمینار فیزیکی و ۱۲۰ رویداد مختلف آنلاین را مدیریت می‎کرد. اما در حال‌حاضر این تعداد به روزانه ۵۵ رویداد آنلاین رسیده است.

  مزیت «ایوند» برای برگزارکنندگان رویداد چیست؟

«ایوند» خدمات مارکتینگ حرفه‎ای را به آنها ارائه می‎دهد. در واقع برگزارکنندگان می‎توانند بدون دغدغه به مخاطبان خاص خدمات و همایش‎های خود از طریق «ایوند» دست پیدا کنند. این در حالی است که ارتباط آنها با مخاطبانشان تا رویدادهای بعدی نیز حفظ شده و اطلاعات رویدادهای آتی برای آنها ارسال می‎شود.

  ظرفیت پلتفرم «ایوند» برای برگزاری رویدادها چقدر است؟

«ایوند» می‎تواند به طور همزمان به ۴۰۰ نفر خدمات ارائه کند.

  آیا «ایوند» در این بازار رقیبی دارد؟

در بخش برگزاری رویدادهای آنلاین، شرکت‎هایی مانند تیوال، سینماتیکت و ایران‌کنسرت هستند که به صورت تخصصی در حوزه هنری فعالیت می‎کنند. در حوزه آنلاین نیز فقط شرکت وبینار است.

  در روزهای کرونایی، بازار خدمات «ایوند» دستخوش چه تغییراتی شده است؟

با اجرای قرنطینه، رویدادهای فیزیکی دیگر برگزار نمی‎شود و فقط به صورت آنلاین است.

  یعنی «ایوند» جزو استارت‎آپ‎های آسیب‎دیده و متضرر در دوران کرونایی نیست؟

به هر حال، بازار «ایوند» رونق قبل از کرونا را ندارد و تعداد رویدادها کم شده و فقط آنلاین برگزار می‌شود.

  آیا استراتژی فروش «ایوند» تغییر کرده است؟

بله، پیش از این خدمات آنلاین تنها یک درصد درآمد ما را تامین می‎کرد، اما در حال‌حاضر تنها منبع درآمد شرکت شده است.

  آیا با توجه به برنامه شرکت‎ها برای دورکاری، کرونا را برای «ایوند» نمی‎توان یک فرصت تلقی کرد؟

با شیوع کرونا، مردم به خدمات آنلاین روی آوردند و آشنایی آنها با ابزارهای آنلاین بالا رفته و این یک فرصت برای «ایوند» است که بازارش را توسعه دهد. از طرفی استقبال و تقاضا برای برنامه‎ها و رویدادهای آنلاین بیشتر شده که نکته مثبتی است.

  چشم‎انداز «ایوند» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

«ایوند» درصدد توسعه بازار است، هم از طرف برگزارکنندگان رویدادها و هم از طرف شرکت‌کنندگان. به این ترتیب، تبلیغات خود را متناسب با تقاضای شرکت‎کنندگان طبقه‎بندی و هدفمند کرده تا بتواند به هر دو گروه خدمات حرفه‎ای و بهینه را ارائه دهد.