آسیاب فوق به علت پایین بودن حاشیه سود سیمان خاکستری و کمبود تقاضا برای ظرفیت های موجود این نوع سیمان در کشور به خصوص در استان کرمان، سال‌ها متوقف بود که این شرکت از اسفند ماه سال ۹۸ تصمیم گرفت با استفاده از خدمات پیمانکاری، تخصص پرسنل شرکت و استفاده از سپراتور راندمان بالا و سیستم غبار‌گیری کیسه‌ای و... شرایط را برای تولید محصول جدید با حاشیه سود بیشتر و با کیفیت مطلوب فراهم کند. شرکت از گذشته دارای چهار خط تولید آسیاب سیمان بوده که خط یک آن از سال ۱۳۸۳ تا کنون به دلیل پایین بودن ظرفیت متوقف و از مدار خارج شده بود و تولید سیمان خاکستری توسط سه آسیاب سیمان دیگر انجام می‌گرفت.

با تولید سیمان سفید از سال 1397 از سه خط مذکور الزاما یک خط آن برای تولید سیمان سفید اختصاص یافت، در نتیجه دو خط دیگر آسیاب سیمان به‌صورت مداوم برای سیمان خاکستری مورد استفاده قرار گرفت که این امر خستگی آسیاب‌ها و همچنین به هنگام تعمیرات ضروری، ریسک توقف یا کاهش تحویل محصول را متوجه شرکت می‌کرد. علاوه بر این آسیاب مورد استفاده برای تولید سیمان سفید به‌علت به‌روز نبودن تجهیزات مناسب، قادر به تولید سیمان سفید با بلین و سفیدی مورد نظر مشتریان خاص داخلی و صادراتی نبود.

با تصمیم مدیریت و کمیته ریسک، مقرر شد خط تولید سیمان و کلینکر سفید به صورت اختصاصی و ویژه ایجاد و تکمیل شود. به این منظور خط یک آسیاب سیمان که از گذشته متوقف شده و به‌صورت اختصاصی برای خط یک پیش‌بینی شده بود با هزینه‌ای قریب به 50 میلیارد ریال، با استفاده از خدمات پیمانکار و توانمندی پرسنل شرکت، خرید بخشی از تجهیزات مورد نیاز و تامین قسمتی از قطعات مورد نیاز از انبار کارخانه راه‌اندازی شد.

انجام پروژه فوق در راستای بهبود کیفیت صورت گرفته و بازگشت سرمایه کمتر از یک و نیم سال است. پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری با توجه به تنوع محصول (به خصوص تولید سیمان سفید) و بهبود کیفیت، درآمد شرکت روند صعودی داشته باشد. پروژه مذکور شامل الواتور، سپراتور نسل جدید با راندمان بالا، سیستم غبارگیری کیسه‌ای و سایر ماشین‌آلات سیرکوله سیمان تولیدی به منظور امکان‌پذیری تولید سیمان سفید با کیفیت و دانه‌بندی مطلوب، درجه سفیدی و مقاومت نهایی بالا است. نتیجه پروژه، تولید سیمان سفید با رده مقاومتی و درجه سفیدی خاص که برای اهداف صادراتی و توسعه بازارهای داخلی و بالابردن توان رقابت‌پذیری است.

همچنین اجرای پروژه مذکور علاوه بر بهبود شرایط زیست‌محیطی، در راستای ایفای هر چه بهتر مسوولیت‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

در حال حاضر گروه صنایع سیمان کرمان تنها تولیدکننده سیمان سفید در جنوب شرق کشور است و به لحاظ نزدیکی به مبادی صادراتی شرق و بنادر جنوب کشور تقریبا شرایط ویژه‌ای دارد که این موضوع علاوه بر امکان فروش سیمان داخلی می‌تواند در صادرات سیمان سفید تاثیر بسزایی داشته باشد.