خط‌مقدم «فیس‌بوک» در مبارزه با کرونا

ناتوانی‌های اخیر شرکت فیس‌بوک در حفاظت از کاربرانش در برابر درز اطلاعات شخصی آنها تنها به حوزه فناوری ختم نشد. سندبرگ می‌گوید چنین تجربه‌ای موجب شده است تا فیس‌بوک برای بحران کنونی از آمادگی بالاتری برخوردار باشد. او گفت: «ما نه‌تنها تمام تلاش خود را در این مدت برای بهبود اعتماد کاربران به فیس‌بوک انجام داده‌ایم بلکه این مسیر درست را نیز ادامه داده‌ایم. ما می‌دانیم که نمی‌توانیم به‌تنهایی به مبارزه با کرونا بپردازیم و در این مسیر از طرف‌های دیگری نظیر سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری و پیشگیری کمک می‌گیریم.»

سندبرگ معتقد است دشواری‌‌هایی که در طول سال‌های اخیر بر زندگی او گذشته است که مرگ همسرش یکی از آنها است، او را برای این روزهای دشوار و طاقت‌فرسا آماده‌تر کرده است. به گفته سندبرگ رخدادهای بد در هر زمان و شرایطی ممکن است رخ دهند اما هر چقدر نیز شدت این اتفاقات بالا باشد، مهم‌ترین نکته آن است که چه اقداماتی برای برون‌رفت هرچه سریع‌تر از آن انجام دهیم و از آن برای آینده چه درسی بگیریم.

او می‌گوید مانند بسیاری از شهروندان آمریکایی او نیز از اندرو کومو، شهردار نیویورک که در آخرین سخنان خود پیرامون شیوع کرونا گفته بود «سختی‌ها برای او لذت‌بخش هستند»، انگیزه گرفته است. سندبرگ گفت: «شاید بسیاری نام اختلال اضطراب پس از سانحه را شنیده باشند، اما آنچه مورد توجه قرار نمی‌گیرد آن است که آنها به رشد پس از حادثه مبتلا می‌شوند.» در واقع ایده او این است که شرایط سخت نظیر آنچه این روزها در سراسر جهان به‌دلیل شیوع یک ویروس جریان دارد، می‌تواند به افراد برای آموختن و رشد کمک کند. به اعتقاد سندبرگ همین شرایط دشوار است که به انسان کمک می‌کند تا در آینده سطح زندگی و رفاه خود را ارتقا دهد. به‌نظر می‌رسد سندبرگ در انجام وظیفه‌اش موفق بوده است چراکه فیس‌بوک به‌عنوان شرکتی که برای درآمد خود به جذب تبلیغات از کسب‌وکارهای کوچک وابسته است نخستین شرکتی در حوزه فناوری بود که پیشنهاد ارائه کمک برای مبارزه با بیماری کرونا را داد.