در بخش زیرزمینی در معدن انگوران نیز با توجه به اینکه پیمانکار تجهیز کارگاه را در پایان خردادماه به پایان رساند از ابتدای تیرماه وارد فاز اجرایی شد که طبق برنامه باید ۸۰ هزار تن ماده معدنی تولید می‌شد، اما این میزان در پایان سال با توجه به دپوگرافی (هنوز باسکول نشده) تولید ۸۱ هزار تن محقق شده، اما از آنجا که پیش‌تر در دوره تجهیز نیز ماده معدنی تولید می‌شد در مجموع حدود ۱۸۶ هزار تن ماده معدنی از ابتدای تجهیز معدن تا پایان سال ۹۸ تولید شده که نشان می‌دهد در این بخش نیز رونق تولید برقرار بوده است.

به گفته امید فلاح، مدیر مجتمع سرب و روی انگوران، برای امسال در نظر داریم طبق برنامه  حدود 750 هزار تن ماده معدنی  و 5 میلیون و 800 هزار مترمکعب باطله در بخش روباز و حدود یک صد هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی تولید شود.

به منظور تحقق شعار تولید، افزایش کارآیی ماشین‌آلات، بهبود و افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت کارکنان با تشویق به افزایش تولید از اقدامات مهم در سال‌جاری است و همچنین عملیات اکتشاف در منطقه انگوران به منظور افزایش عمر معدن صورت خواهد گرفت که این موضوع موجب امنیت تولید در بخش صنایع تولید شمش سرب و روی در استان زنجان و ایران می‌شود.

مجتمع سرب و روی انگوران در بخش نوآوری درصدد است با استفاده از تکنولوژی‌های روز و استفاده از باطله‌های معدنی که دارای عیار بسیار پایینی هستند و استفاده مجدد از باطله‌ها میزان ذخیره ماده معدنی را ارتقا دهد، همچنین با استفاده از ماشین‌آلات بومی شده و ساخت متخصصان ایرانی که از طریق پیمانکاران صورت می‌گیرد نسبت به بهره‌وری و ارتقا کارآیی ماشین‌آلات اقدام شود.

در بخش توسعه علاوه بر انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در منطقه، فراخوان پروژه ساخت و احداث کارخانه‌ای برای تبدیل مواد سولفوره به اکسیده با به کارگیری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی و همچنین استفاده از توان متخصصان داخلی به‌ منظور بومی‌سازی ماشین‌آلات را در دستور کار دارد.

همچنین استخراج بخش شمالی پیت که در سال 96 طرح توسعه آن به میزان 370 هزار تن تولید ماده معدنی کلید خورد در سال 99(سال جاری) به پایان خواهد رسید و اهداف طرح توسعه در این بخش طی امسال محقق خواهد شد.

مجتمع سرب و روی انگوران را باید در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی، همیاری و همکاری کاملی با مجموعه‌های مختلف مرتبط با مجتمع دانست، از جمله ساخت درمان بستر شبانه‌‌روزی شهردندی، اعزام ماشین‌آلات معدنی و راهسازی برای بازسازی و ترمیم راه‌های روستایی و کمک به ساخت و سازه‌های روستاهای منطقه دندی و ماهنشان.

اعزام ماشین‌آلات برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی و برف‌روبی در زمستان. همچنین هم‌اکنون مجوز گردشگری مجتمع سرب و روی انگوران در دست صدور است تا بعد از کرونا با اخذ مجوز بتوان گردشگر معدن جذب کرد.

جذب گردشگر از سوی مجتمع سرب و روی انگوران برای رونق اشتغالزایی روستا و عشایر منطقه و همچنین حمایت از صنعت توریسم استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.