کارخانه سیمان «خمسه» به عنوان یک کارخانه بخش خصوصی در اسفند ماه ١٣٩٢ شروع به تولید کلینکر و سیمان کرد. محصول نهایى این شرکت در اردیبهشت‌ سال ١٣٩٣ روانه بازار شد و در حال حاضر با ظرفیت تولید روزانه ٣٤٠٠ تن در بازار سیمان فعالیت می‌کند.

شهاب کاظمی، مدیر فروش و بازاریابی این شرکت به خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: در دهه 90 سالانه 2 میلیون تن به میزان تولید افزوده شد و در سال 96 تعداد کارخانه‌های تولید سیمان به 75 واحد رسید. 

وی افزود: با وجود اینکه ظرفیت کارخانه‌های تولید سیمان به حدود 90 میلیون تن در سال رسیده است، اما به دلایلی مانند رکود صنعت ساختمان و حالت نیمه‌تعطیل پروژه‌های عمرانی هم اکنون کمتر از 60 میلیون تن تولید می‌شود که همین امر باعث شده رتبه جهانی ایران در تولید سیمان از چهارم به هفتم سقوط کند.

کاظمی ‌ادامه داد: از 60 میلیون تن تولید سیمان، 47 میلیون تن در داخل کشور مصرف می‌شود و 13 میلیون تن با مشکلات بسیار صادر می‌شود. یکی از عمده‌ترین موانع در راه صادرات هزینه‌های بالای حمل و نقل دریایی است که عملا باعث می‌شود ایران از چرخه رقابت خارج شود. علاوه بر این نبود پروتکل بین ایران و کشورهای همسایه نیز مزید بر علت شده است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت سیمان «خمسه» با بیان اینکه صنعت سیمان نقشه راه ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات امروز تولیدکنندگان خصوصی بخش سیمان مربوط به قیمت‌گذاری دولتی و ارزان‌فروشی دستوری این کالاست که شرایط را سخت‌تر کرده است. از طرفی 60 درصد تولیدکنندگان سیمان شرکت‌های دولتی هستند که تمایلی به سیاست‌های بلندمدت ندارند.