خلق ثروت از مواد اولیه معدنی  در فولادمبارکه

حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل فولادمبارکه با اشاره به سودآوری اقتصادی با استفاده از فروش خدمات متنوع گروه به دیگر شرکت‌ها و صادرات به سایر کشورها گفت: با وجود توانمندی شرکت‌هایی نظیر ایریسا در گروه فولاد مبارکه، می‌توانیم به خارج از کشور خدمات نرم‌افزاری ارائه کنیم. باید جهانی اندیشید تا بتوان با اجرای پروژه‌هایی در آن سوی مرزها، فارغ از اقتصاد نفتی برای کشور درآمدزایی ارزی ایجاد کنیم.  بنابراین با توجه به اینکه ظرفیت و توانمندی‌های لازم  برای نهادینه شدن این راهبرد در گروه فولادمبارکه وجود دارد، معاونت تکنولوژی فولادمبارکه، شرکت‌های فنی و مهندسی، ایریسا و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری به خوبی می‌توانند مباحث مربوط به بومی‌سازی و صاحب تکنولوژی شدن را مدیریت و اجرا کنند. 

علاوه بر ضرورت دوراندیشی، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی با استفاده از دانش و تخصص داخلی مجموعه و بهره‌گیری از تجربیات علمی ‌دانشگاه‌ها در فولادمبارکه مورد تاکید قرار دارد.

هم‌اکنون در شرکت فولاد سنگ،  سنگ‌شکن دوم وارد مرحله احداث شده و در آینده نیز شاهد راه‌اندازی فاز سوم کوره خواهد بود. نتیجه این اقدامات تامین کل آهک موردنیاز فولادمبارکه در این بخش و سایر نیازهای معدنی، تجهیزاتی و تکنولوژیک در بخش‌های دیگر بدون نیاز به واردات خواهد بود و چه بسا به صادرات در همه حوزه‌ها بینجامد.  با تمرکز و مدیریت بر اهداف ترسیم شده در سه سال آینده بخش قابل توجهی از پروژه‌های شرکت فولاد سنگ با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به سرانجام خواهد رسید و درآمد اصلی شرکت فولاد سنگ از محل صادرات خواهد بود. 

فولادمبارکه  همچنین در سال‌جاری  بر منطقه هرمزگان و اجرای توسعه‌های گروه فولادمبارکه در این منطقه  تمرکز دارد و  در مسیر صاحب تکنولوژی شدن، باید با مدیریت متمرکز و دقیق، از تمام ظرفیت‌های فکری نخبگان و شرکت‌هایی که می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان فولادمبارکه باشند، استفاده کند؛ زیرا اجرای هریک از این پروژه‌ها به تنهایی می‌تواند اشتغال‌زایی قابل توجهی به همراه داشته باشد.