چهره صبورش برایم تداعی شد. تداعی سال‌های زیادی که سوالات من و بسیاری از همکاران خبرنگارم  را با حوصله و کامل پاسخ می‌داد. در هر مراسمی، پاسخگوی سوالات بانکی و مسکنی و وام‌های مسکن با روی گشاده بود. از پاسخ دادن‌هایش، عشق به کار و وظایفش در بانک مسکن پیدا بود. با دقت گوش می‌داد، کامل پاسخ می‌داد. سال‌های سال بود که همراه مدیران مختلفی بود که به بانک می‌آمدند و می‌رفتند. اولین اخباری که با جست‌وجو در گوگل یافتم، مصاحبه‌ام با وی در سال ۸۵ بود. رحیمی‌انارکی در آن سال‌ها در سمت رئیس اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات بانک مسکن مشغول به خدمت‌رسانی بود. در مصاحبه‌اش با روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در تاریخ ششم دی ماه ۱۳۸۵ اعلام کرده بود که احتمالا تسهیلات مسکن ۱۲میلیون تومانی از اردیبهشت ماه سال آینده به ۱۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد. وقتی در ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶خبر انتصابش به مدیر عاملی بانک مسکن را نوشتم، این‌گونه تیتر زدم که طراح صندوق یکم مدیرعامل بانک مسکن شد. نوشتم: ابوالقاسم رحیمی‌انارکی با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل بانک مسکن و جایگزین محمد هاشم بت‌شکن شد. رحیمی‌انارکی، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی است که در ۳۴ سال حضور خود در بانک مسکن کارش را از شعبه آغاز کرده و در آخرین پستش قبل از مدیرعاملی، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن بود.

رحیمی‌انارکی به‌دلیل حضورش در اداره طرح و برنامه بانک مسکن، طراح طرح‌های گوناگونی مانند حساب ممتاز، صندوق پس‌انداز مسکن یکم و صندوق پس‌انداز مسکن جوانان بوده است. وی همچنین در بانک مسکن عهده‌دار مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور حقوقی و وصول مطالبات، اداره کل امور بین‌الملل و اداره کل حسابرسی داخلی بوده است. همچنین وی سوابقی همچون مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد، رئیس اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات و معاون اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات در بانک مسکن داشته است.

اما حالا او نیست. ۵۹ ساله بود که رفت. قبل از رفتنش، وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومان شده است. بسته بانک مسکن برای جهش تولید در سال ۹۹ را در ابتدای سال معرفی کرد، اما پرونده‌اش در سال ۹۹ را بست و رفت. آخرین مصاحبه از وی با این تیتر در سایت خبری بانک مسکن خودنمایی می‌کند. «سهم ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن در طرح اقدام ملی» اما کرونا امان نداد. وی که از ۱۸ فروردین ماه به علت بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود، روند رو به بهبودی داشت تا اینکه ورق برگشت و در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه همه را محزون کرد. سیل پیام‌های تسلیت همکارانش در نظام بانکی، روز یکشنبه را حزن‌انگیزتر کرد. اما در این میان، دکتر محمد هاشم بت‌شکن که پیش از وی مدیر عامل بانک مسکن بود، در دل نوشته‌ای از دوست و همکارش این‌گونه خداحافظی کرد؛ او همچون برادری مهربان در طول مدت همکاری به اینجانب کمک کرد تا طرح‌های نوینی را در بانک مسکن پیاده‌سازی کنیم. تامین مالی طرح ملی مسکن مهر، صندوق پس‌انداز، سپرده ممتاز و صندوق یکم در واقع ماحصل تلاش فکری ایشان بود که از این طریق هزاران نفر صاحب خانه شدند. او نشان داد با درایت و سلامت می‌توان به بالاترین مقام سازمانی بانک رسید به شکلی او اولین مدیر عامل بانک مسکن، ارتقایافته از درون سازمان بانک بود. تسلی‌ها و خبرها، صبح را به پایان روز رساند. یکشنبه تمام شد. من ماندم و نوشتن آخرین خبر از او. خبر درگذشت یک مدیر، یک همکار، یک پدر، یک دوست، یک همسر. سوگنامه‌ای که روایت خاطرات یک مدیر است؛ اما در واقع سوگنامه ۵۰ همکار مرحوم نظام بانکی است که در شرایط کرونا، در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور، مظلومانه ایستادند و با درگذشت رحیمی ‌انارکی، جای خالی‌شان را دوباره به یادمان آوردند. روحشان شاد.