شرکت آروشا با هدف ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی در حوزه سیستم‌های مدیریت، مهندسی تکنیک‌ها و سیستم‌های کیفیت، استانداردهای بین‌المللی، تولید نرم‌افزار تخصصی سیستم‌های مدیریت، برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی مدیریتی، سلامت، ایمنی و بهداشت محیط‌‌زیست فعالیت خود را آغاز و از همان ابتدا فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در زمینه خلاقیت و نوآوری و شرکت‌ها و کودکان و نوجوانان شروع کرده و توانسته است در زمینه خلاقیت صنعتی دوایر خلاقیت را برای شرکت‌ها ایجاد کند و در زمینه کودکان و نوجوانان یک بسته جامع و در عین حال تعاملی را طراحی و آماده ارائه به بازار کند. بیرامی، رئیس هیات مدیره «گروه نوآوران آروشا» که محصولی به‌نام «نیمکت» را در حوزه خلاقیت کودکان و نوجوانان برای ارائه به بازار آماده دارد، بر این نظر است که یکی از دلایل مشکلات نظام آموزشی ما به دلیل نگاه ذاتی بودن به خلاقیت است.

به گفته بیرامی، در یک نظام آموزشی وقتی باور به آموزش، رشد و تربیت در زمینه خلاقیت وجود نداشته باشد، کودکان و نوجوانان موظف به تکرار و حفظ کردن گفته‌های معلمان و کتاب‌ها خواهند بود. یکی از نیازهای اصلی در این زمینه داشتن نگاه و تفکر انتقادی است که سبب می‌شود افراد در هر شرایط در جست‌وجوی یافتن مشکلات و رفع آنها برآیند.

وی در پاسخ به این سوال که چه نیاز بود که نگاه جدی به مقوله نوآوری در آموزش داشته باشیم، گفت: «نظام آموزشی ما به دلایل عدیده دچار ضعف و ناکارآیی ا‌ست و اجازه بروز خلاقیت در کودکان و نوجوانان را نمی‌دهد. برای همین مساله ما بسته خلاقیتی را به‌شکل تحقیقاتی و براساس اِلمان‌های یافت‌شده طراحی کردیم که بتواند در رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد و آنها را در اداره‌ موثر نیازها، سختی‌ها و فشارهای زندگی توانا سازد.»

بیرامی گفت: افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان، طراحی الگوی مناسب در جهت افزایش خلاقیت در کودکان و نوجوانان، برای معلمان و مربیان، ایجاد و پرورش مهارت‌های مورد نیاز برای معلمان و مدرسان در جهت افزایش خلاقیت در کودکان و نوجوانان، گسترش یادگیری از مدرسه به خانواده و جامعه، تسهیل فرآیند رشد اجتماعی دانش‌آموز، رسیدن فراگیران به مهارت طراحی و حل مساله، تشویق فراگیر به خود یادگیری. افزایش مهارت تصمیم‌گیری، ارتقای مهارت تفکر انتقادی و خلاقیت. تقویت فرآیند حل مساله، تحقق توانایی‌های بالقوه و انطباق با تغییرات زندگی، تقویت اعتماد به نفس، عزت نفس و هویت فردی، شکل‌گیری و تقویت ارزش‌ها. افزایش مسوولیت‌پذیری، مشارکت و عملکرد تحصیلی و ...

رئیس هیات مدیره «گروه نوآوران آروشا» در پاسخ به این سوال که چگونه این بسته آموزشی به این اهداف منتهی می‌شود، گفت: این بسته با درگیر کردن مستقیم دانش‌آموز در خلال برنامه‌ درسی با کتاب و مسائل آموزش داده‌شده و وارد کردن آنها به حیطه ارزشیابی باعث می‌شود دانش‌آموز به قضاوت ‌بنشیند که کدام مساله‌ کتاب مهم‌تر است و ترجیح دارد سوال امتحانی باشد و در نهایت تمامی کودکان و نوجوانان را به فعالیت و توجه به تفاوت‌های فردی، به‌خصوص در فعالیت‌هایی که به‌صورت گروهی و مشارکتی طراحی شده است، ترغیب می‌کند. وی با بیان اینکه این بسته به شکل نرم‌افزاری عرضه  خواهد شد، گفت: این بسته شامل قسمت‌های متفاوتی از قبیل فلسفه برای کودک، شعر، داستان کهن، داستان‌نویسی، تئاتر، بازی، موسیقی، نقاشی، انیمیشن، آموزش علوم به صورت کاربردی و ... است که باعث می‌شود با ایجاد امنیت عاطفی، اجتماعی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، استفاده کودکان از تخیل‌شان، استفاده از بازی‌های فکری و تفریح، استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های روز، کاربردی کردن اصول علمی، ایجاد روحیه پرسش‌گری در کودکان و...، کودکان را به مطالعه و پژوهش علاقه‌مند کرده به طوری که آنها در فرآیند آموزش مشارکت کنند.

بیرامی در نهایت گفت: فراهم آوردن فرصت یادگیری چندگانه (نظری، عملی، مهارتی و...) و بهره‌مندی از توانایی‌های مختلف حسی و مدرنیزه کردن روش‌های آموزش با استفاده از بسته‌های آموزشی (کتاب درسی، کتاب‌ها و وسایل کمک‌آموزشی، سوالات ارزشیابی و راهنمای درسی و...) ازجمله موارد قابل‌توجه و مفید در روند آموزش و رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان می‌تواند باشد.