از این بحران قوی‌تر بیرون می‌آییم!

سوان این اظهارات را در حالی مطرح کرده که گزارش‌ فروش و درآمد شرکت در سه‌ ماه نخست پرچالش امسال را نتایجی «برجسته» دانسته است. البته به دلیل اینکه اینتل تصمیم گرفته به دلیل ابهامات موجود در بازار راهنمای مالی کامل برای کل سال ۲۰۲۰ ارائه نکند، سرمایه‌گذاران کمی ترسیده‌اند و این موضوع باعث شده سهام این شرکت ۵ درصد تنزل کند. 

اینتل همچنین اعلام کرده حاشیه سود ناخالص، یا پولی که شرکت از فروش محصولات خود درمی‌آورد، احتمالا در سه ماه دوم امسال کاهش خواهد یافت. دلیل این موضوع تا حدی این است که اینتل قصد دارد استانداردهای تولید نسل دوم محصولات 10 نانومتری خود را چک کند و این موضوع هزینه‌های شرکت را بالا می‌برد. به عبارت دیگر، این بالا رفتن هزینه در فرآیند گذار تکنولوژی طبیعی است. 

اینتل شیب تولید پردازنده‌های 10 نانومتری خود را که با کد TigerLake شناخته می‌شوند، نسبت به گذشته تندتر کرده است. بار دیگر امکان دارد این موضوع باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شود، اگرچه اینتل پیش‌بینی کرده نتایج سه ماه دوم آن، بهتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود. 

اینتل در سه ماه نخست امسال، کسب‌وکار مرکز داده خود را 34 درصد رشد داده و درآمدهایی که از این مرکز به دست می‌آیند، در حال حاضر 51 درصد کل درآمد شرکت را به خود اختصاص می‌دهند. این در حالی است که درآمدهای بخش کامپیوترهای شخصی تنها 14 درصد رشد یافته است. کارخانه‌های شرکت اینتل با ظرفیت بیش از 90 درصدی در حال فعالیت هستند، چون باید محصولات خود را به موقع تحویل دهند. در این روزهای کرونایی، تنها پرسنل کلیدی به کارخانه‌ها مراجعه می‌کنند. سوان تاکید کرده که به دلیل لزوم رعایت پاکیزگی در فرآیند تولید، تاسیسات این شرکت یکی از پاکیزه‌ترین مکان‌ها در دنیا محسوب می‌شود. زنجیره تامین اینتل در ماه ژانویه تحت تاثیر بحران جهانی کرونا قرار گرفته بود، اما شرکای کاری شرکت حالا به سر کار برگشته‌اند و تولید هر هفته در حال افزایش است. اینتل وعده 100 میلیون دلار تامین مالی داده تا از 110 هزار نیروی کار خود حمایت کند. همچنین قرار است 50 میلیون دلار منابع و پول نقد برای مقابله با بحران کرونا اختصاص داده شود. این شرکت چند پروژه را در سایت‌های کوچک‌تر خود متوقف کرده، اما سوان پیش‌بینی می‌کند این اتفاق تاثیری بر پردازش تکنولوژی یا معرفی محصولات به بازار نخواهد داشت. سوان گفته: «می‌خواهم از کلیه کارکنان و شرکای زنجیره تامین اینتل که به حفظ عملیات کسب‌وکار در طول این چالش بی‌سابقه کمک کردند، تقدیر و تشکر کنم. می‌خواهم تشکر ویژه‌ای داشته باشم از افرادی که در کارخانه‌ها و لابراتوارها کار می‌کنند و همچنین دیگر پرسنل پای کار که هر روز و در هر شیفت، الگوی ارزش‌های شرکت بوده‌اند. با تمام وجود به تلاش‌ها و تعهد شما افتخار می‌کنم.» او گفته اینتل به استراتژی توسعه بازار خود، از طریق تولید هر چه بیشتر قطعات برای سیستم‌های الکترونیکی و محصولات کامپیوتری مثل تراشه‌های گرافیکی و حافظه «اپتان» (Optane، محصول جدیدی برای افزایش سرعت حافظه) ادامه می‌دهد. اینتل در سه ماه نخست امسال، 2/ 4 میلیارد دلار خرید مجدد سهام داشته و این اقدام را در آخر ماه مارس متوقف کرد.سوان می‌گوید: «وقتی پای مبارزه با بحران فعلی و هر گونه همه‌گیری احتمالی دیگری در آینده به میان می‌آید، باید بگویم که کووید 19 فقط تاکیدی بود بر اینکه بدانیم چقدر برای اینتل و مشتریان ما مهم است که قدرت داده را تسریع ببخشیم.» او همچنین گفت اثر پاندمی کرونا بر تولید ناخالص داخلی (GDP) جهانی، افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ در سه ماه نخست سال – به دلیل افزایش دورکاری و آموزش‌ها در خانه – را خنثی کرد. سوان اضافه کرد که احتمالا هزینه‌های دولت و بنگاه‌ها در نیمه دوم امسال ضعیف‌تر خواهد بود. اینتل تا حدی انتظار دارد این بحران بر تقاضای جهانی برای کامپیوتر‌های شخصی تا پایان سال اثر بگذارد. 

به گفته سوان، «ما می‌دانیم که جوامع محلی و جهانی نیاز دارند ما به عرضه تکنولوژی ادامه دهیم تا کمکی برای غلبه بر چالش کووید 19 باشیم. ما هم تمام و کمال بر این وظیفه متمرکز هستیم.»مدیر عامل اینتل در نهایت اعلام کرد: «هدف ما این است که یک تکنولوژی انقلابی در جهان ایجاد کنیم که زندگی همه افراد کره‌زمین را غنی کند. این کار هیچ وقت به اندازه الان مهم نبوده است. ما از این بحران جهانی حتی قوی‌تر از گذشته بیرون می‌آییم.»