نگاه  بزرگ‌ترین تولیدکننده  پتاس جهان به آینده

ماگرو می‌گوید: «در حال‌حاضر بخش زیادی از انرژی ما صرف این می‌شود که فعالیت‌های ما تا حد ممکن با رعایت ایمنی انجام شود. با این وجود اما همیشه نگاهی هم به آینده داریم.»

رکود ناشی از انتشار ویروس کووید-۱۹ یکی از عمیق‌ترین رکودهای تاریخ است اما بسته به اینکه چقدر طول بکشد تا مقامات روند گسترش ویروس را کند کنند، می‌تواند دوره آن نسبتا کوتاه بشود. در بهترین سناریو، شرکت‌ها پول خود را صرف پرداخت دستمزدها، تحقیق و توسعه و برنامه‌های از پیش آغاز شده می‌کنند بدون آنکه وقفه قابل توجهی در کار ایجاد کنند. 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل «دنیای اقتصاد»پیش از بحران، تمرکز شرکت نوترین بر توسعه سهم خود در بازار، تجهیز برای استفاده از اقتصاد دیجیتال و مقابله با تغییرات جوی بود. از چند سال پیش این شرکت موضوع تجارت الکترونیک را خیلی جدی گرفت به این امید که کشاورزان که حالا برای خریدهای منزلشان از سفارش آنلاین استفاده می‌کردند، به‌زودی خواهد خواست که پتاس و نیتروژن مورد نیاز خود را هم به‌صورت آنلاین با گوشی‌هایشان سفارش دهند. علاوه بر این شرکت نوترین طی 8 سال اخیر در حدود یک میلیارد دلار صرف «کشاورزی باثبات» کرد، صنعتی که لازمه آن فناوری‌های نوین و روش‌های خلاقانه کشاورزی با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای، حداقل‌سازی فرسایش خاک و کاهش آلاینده‌ها است. 

مدیرعامل این شرکت، اما می‌گوید که نوترین راه خود را در این مسیر با دوست‌داشتن محیط‌‌زیست آغاز کرد. پس از جنگ جهانی دوم سکان هدایت صنعت کشاورزی در دستان نیاز روزافزون به محصولات غذایی برای پاسخگویی به تغذیه جمعیت رو به رشد بود، حالا اما ماگرو بر این باور است که تهدید ایجاد شده بر اثر تغییرات جوی موجب خواهد شد که صنعت کشاورزی برای چند دهه آینده تغییر شکل دهد و آن دسته از شرکت‌هایی که نتوانند خود را با این تغییر شکل همگام و منطبق کنند، محکوم به شکست خواهند بود. کووید-19 روند رشد شرکت نوترین را در کوتاه‌مدت کند خواهد کرد. علت آن هم این است که رعایت فاصله اجتماعی بسیاری از قراردادها و معاملات حضوری، جذب استعدادها و واردات کالاها را با شکل مواجه می‌سازد، اما این وضعیت موقتی خواهد بود. ماگرو با اشاره به این موضوع می‌افزاید: «شرکت نوترین خیلی سریع پیش از اجرایی شدن وضعیت قرنطینه و تعطیلات کرونا که خطوط عرضه را دچار مشکل کرد، موفق شد مواد اولیه کود خود را تامین کند. شرکت این موفقیت را مدیون تلاش 24 ساعته مدیریت لجستیک خود در هر 7 روز هفته است که البته آن را برایش جبران می‌کند. ماگرو می‌گوید: هم‌اکنون دفتر سفارشات شرکت نوترین همان‌طور که برای پیش از فصل کشت سال 2020 انتظار می‌رفت، مملو از سفارش است. نوترین جزو معدود شرکت‌هایی است که دست از کار نکشیده است چون کشاورزی یک خدمت‌رسانی ضروری محسوب می‌شود. این یک نشانه مثبت است دال بر اینکه شرکتی در این ابعاد کاری، تقریبا هیچ آسیبی از بحران کرونا متحمل نشده است.  در بدترین سناریو برای احیای پساکرونا همزمان با قرنطینه مصرف‌کنندگان حتی پس از آنکه خطر همه‌گیری کاهش می‌یابد، رکودی طولانی ایجاد می‌شود، اما ماگرو در دامن این تله نخواهد افتاد. او گفت: «ما کسب و کارمان را در شرایط اضطراب ادامه نمی‌دهیم. همیشه نگاهمان رو به آینده است. قرار است فرصت‌های زیادی از دل این شرایط برای ما پدید آید.»