آموزش رایگان آنلاین coursera برای بیکاران

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برنامه «ابتکار حمایت از نیروی کار کورسرا» در حال همکاری با دولت فدرال ایالات‌متحده و دولت‌های مختلف دیگر در سراسر جهان است تا سه هزار و ۸۰۰ ترم آموزشی را از سوی دانشگاه‌ها و شرکت‌های برجسته نظیر آمازون و گوگل ارائه دهد.این برنامه مبتکرانه دسترسی رایگان به ترم‌های مربوط به ارتقای توانایی‌های کاری را برای کارگرانی فراهم می‌کند که از کار بیکار شده‌اند تا پس از گذراندن این دوره‌ها بتوانند در سطوح بالاتری به دنبال شغل باشند. به این ترتیب، به جای پرداخت هزینه برای اخذ مدارک حرفه‌ای که می‌تواند نقطه قوتی برای رزومه کاری باشد، تمامی افرادی که بیکار شده‌اند می‌توانند به گواهینامه‌های معتبر حرفه‌ای نظیر «گواهینامه حرفه‌ای آی‌تی گوگل» دست یابند و در زمینه فناوری به‌دنبال شغل باشند. این کارگران می‌توانند در کلاس‌های آموزشی بدون محدودیت شرکت کنند که به‌‌‌طور معمول سالانه تا ۳۹۹ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

جف ماگونکالدا، مدیرعامل کورسرا می‌گوید:« باتوجه به اینکه هم‌اکنون 6/ 1 میلیارد دانش‌آموز و دانشجو قادر به حضور در کلاس‌های خود نیستند، نیاز به خدمات کورسرا از همیشه بیشتر احساس می‌شود و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم شهریه‌های دریافتی خود را لغو کنیم.»

کورسرا اکنون دارای 56 میلیون متقاضی در سراسر جهان است که در وب‌سایت آن ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که یک سال پیش، این رقم برابر با 40 میلیون نفر بود. تنها 10 میلیون نفر از تعداد افزوده شده به متقاضیان کورسرا، در یک ماه گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و با همکاری کالج‌ها، کورسرا این امکان را در اختیار مدارس قرار داده است تا دسترسی رایگان به فهرست دوره‌های آموزشی کورسرا را به دانش‌آموزان خود ارائه دهند. 

مدیرعامل کورسرا ابراز امیدواری کرد که این ابتکار بتواند به میلیون‌ها کارگر بیکار شده در سراسر جهان کمک کند. 

در مرحله نخست قرار است این برنامه در ایالت‌های آریزونا و اوکلاهاما در ایالات‌متحده و در سطح بین‌المللی نیز در کلمبیا، کاستاریکا، یونان، مالزی، پاناما، اوکراین و ازبکستان اجرایی شود. برنامه دسترسی رایگان به کورسرا برای کارگران بیکار شده قرار است به‌سرعت در ایالات مختلف آمریکا و کشورهای جهان وارد فاز اجرایی شود.