در همین راستا مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پترو رهان پمپ» با بیان اینکه تامین نیازهای این صنعت از کشورهای دیگر، هزینه اقتصادی بالایی را به کشور تحمیل می‌کند، گفت: پیش از این تمام قطعات و دستگاه‌ها از جمله پمپ‌های سانتریفیوژ و پمپ‌های پلانجری که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین آتش‌نشانی به‌کار می‌رفتند، وارداتی بوده‌اند که خرید آنها ارزبری بالایی برای کشور داشت، اما با تولید این محصولات در داخل کشور، این قطعات تولیدی با همان کیفیت محصولات مشابه خارجی به صنایع کشور عرضه می‌شود.

آرش شورشی در ادامه در مورد مزیت‌های پمپ‌های سانتریفیوژ و پمپ‌های پلانجری اظهار کرد: پمپ‌های سانتریفیوژ از جمله پمپ‌های متداول در انتقال آب و انواع مایعات هستند که از انرژی جنبشی استفاده می‌کنند و نیروی گریز از مرکز مایع را با فشار از جایی که وارد لوله می‌شود، خارج می‌کند. پمپ‌های پلانجری هم مانند پمپ پیستونی با حرکت پلانجر درون پمپ باعث حرکت سیال می‌شوند، با این تفاوت که آب‌بندی در این پمپ‌ها به صورت فلز به فلز و بدون استفاده از اورینگ‌ها و واشرها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق قراردادی که با مجتمع گاز پارس‌جنوبی و پالایشگاه نفت بندرعباس منعقد شده، قطعات پمپ‌های رفت و برگشتی و سانتریفوژ در حال ساخت هستند.