ضرور‌ت تغییر دفتر کار  شرکت‌ها

خانم بارتز گفته «من فکر می‌کنم فضای کار تغییر می‌کند و دوباره به زمانی که بین افراد حفاظ قرار می‌دادیم برخواهیم گشت» و اضافه کرده که این یکی از انواع تغییرات متعددی است که مدیران عامل در زندگی کاری جدید خود، باید به آن بپردازند. او با اشاره به اینکه این اولین بار است که دفاتر کاری باید با در نظر گرفتن فاکتورهای بهداشتی طراحی شوند، گفته «باید تا جایی که می‌توانیم ترس را از مردم دور کنیم.»

نظر بارتز این است که دیگر نمی‌توان در فضاهای بزرگ و باز نشست، اما به جای اتاقک‌های قدیمی که میزهای کار را از هم جدا می‌کرد، بهتر است از حفاظ‌های شفاف، مثل پلکسی‌‌گلاس یا هر چیز دیگر مشابه آن استفاده کرد. همچنین کنفرانس‌های ویدئویی بیشتر و سفرهای کاری کمتر خواهد شد. شرکت‌ها می‌توانند با مشتریان خود جلسات ویدئو کنفرانس داشته باشند. بارتز می‌گوید: «نیازی نیست آنها شما را شخصا ببینند و شما هم چنین چیزی را نمی‌خواهید.»

خانم بارتز که سال‌ها در صنعت تکنولوژی کار کرده، حالا سرمایه‌گذار و رئیس هیات‌مدیره یک شرکت خصوصی است. او از زمان بیرون آمدن از شرکت یاهو در سال ۲۰۱۱ در هیات‌مدیره شرکت‌های اینتل، سیسکو و چند شرکت دیگر حضور داشته است. او می‌گوید به احتمال زیاد خیلی از شرکت‌ها همچنان به کارکنان خود اجازه دورکاری خواهند داد و شاید حتی ترجیح بدهند آنها از خانه کار کنند، چون خیلی از هزینه‌های دفتر کار کاهش می‌یابد. «من فکر می‌کنم تعداد صنایعی که به این روش کاری روی بیاورند بیشتر شود و شرکت‌ها در ادامه در شیوه مدیریت دورکاری بهتر عمل خواهند کرد. این موضوع به دلایل زیادی خوب است. هم برای سلامت افراد مفید است و هم به نفع کسانی است که با محدودیت مواجهند  مثلا فرزند کوچک دارند.»

بارتز می‌گوید ۱۵ سال پیش، شرکت‌ها نظری در مورد مفهوم کار در خانه نداشتند، که دلیل آن تا حدی این بود که ابزارهای لازم برای دورکاری فراهم نبود و معمولا در موقعیت‌های خیلی خاص مطرح می‌شد. باید قوانین بررسی شود تا اثر دورکاری بر هر شرکتی مشخص باشد. این روش برای برخی بخش‌ها و واحدها اثربخش‌تر از واحدهای دیگر است. برخی صنایع این روزها مجبور شده‌اند از تکنولوژی به شیوه‌هایی که قبلا از آن امتناع می‌کردند، استفاده کنند. مثلا پزشکان معمولا ترجیح می‌دهند بیمار را شخصا ویزیت کنند. اما بارتز می‌گوید طی چند روز گذشته، چهار بار از راه دور و با کمک تکنولوژی با پزشکان ارتباط برقرار کرده و مشاوره گرفته است. «تجربه‌ای که پیش از این هیچ وقت نداشتم.»