به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از بیزینس اینسایدر، این شرکت بریتانیایی که در زمینه تولید محصولات بهداشتی و سلامتی فعالیت می‌کند شاهد تقاضای زیادی برای محصولات ضدعفونی‌کننده دتول و لیسول و همچنین شربت سرفه موسینکس و قرص‌های مسکن نوروفن بوده است. درآمدزایی این شرکت در سه‌ماه نخست سال ۲۰۲۰ با ثبت رشد ۳/ ۱۲ درصدی به ۵/ ۳ میلیارد پوند (۴ میلیارد دلار)  رسید. این در حالی است که مصرف‌‌کنندگان در چند برهه نیز با کمبود مواد بهداشتی و ضدعفونی در اروپا و آمریکا مواجه شده‌اند. رکیت می‌گوید با افزایش تولیدات خود به این کمبود‌ها پاسخ داده است.

لیام ناراسیمان، مدیر اجرایی رکیت می‌‌گوید: «ما در شرایط بی‌سابقه‌ای قرار داریم. به‌رغم افزایش فشاری که از جانب شیوع ویروس کووید-19 احساس می‌شود، تیم جهانی ما به‌طور مداوم کار می‌کنند تا از تامین تقاضای بازار اطمینان حاصل کنیم.»

به‌علاوه فروش محصولات رکیت به صورت آنلاین در دو بخش بهداشتی و سلامت نیز افزایش چشمگیر 50درصدی را به ثبت رساند، به‌ویژه در ماه مارس که قرنطینه‌های خانگی سرسختانه‌تر دنبال شد.

درآمد این شرکت بریتانیایی از طریق تجارت الکترونیک به‌ویژه در چین برای دو محصول دتول و شیرخشک و در آمریکای‌شمالی برای محصولات شیر خشک، شربت سرفه و مولتی‌ویتامین‌ها، قوی‌تر از دیگر بازارهای جهانی بود.

اما به گفته مدیر اجرایی رکیت، هنوز مشخص نیست که این میزان از خرید طی ماه‌های مارس و آوریل برای مصرف بوده است یا تنها به دلیل واهمه از بدتر شدن اوضاع. به گفته وی طی دو تا سه ماه آتی این امر مشخص خواهد شد. 

هفته پیش که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری عجیب پیشنهاد تزریق وریدی مواد ضدعفونی‌کننده برای مبارزه با کرونا را داد، دو محصول دتول و لیسول به صدر اخبار آمدند. سپس شرکت رکیت بنکیسر در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه نباید محصولات این شرکت را تزریق کرد هشدار داد که این ایده بسیار بد و خطرناکی است.

تقویت تقاضا برای محصولات این شرکت بسیار بهتر از آماری بود که برای شرکت یونیلیور طی سه‌ماهه نخست سال جاری به ثبت رسید. این شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی از ابتدای سال تاکنون با روند فروش یکنواختی مواجه بوده است.

ارزش سهام رکیت پس از انتشار خبر افزایش درآمد شرکت با رشد 9/ 3 درصدی روبه‌رو شد.